View Single Post
  #12  
Old 04-03-2010, 19:12
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Quote:
Originally Posted by ben zine
Is ook mogelijk, wie zal het zeggen ? Als er een mengsel van Tinq diesel, diesel van onduidelijke herkomst én benzine in je tank zit kom je er toch niet meer achter waaraan het heeft gelegen. Benzine als vorstbeveiliger is toch al niet aan te raden. Vanaf oktober zijn de grote merken voorzien van een toevoeging die de diesel voldoende beschermt tegen vlokken.
Water in de diesel is een veel groter probleem. Daarom moet je -zeker bij lagere temperaturen - dubieuze brandstof (kleinere stations,goedkope merken, de jerrycan van je oom, de tank bij je baas op het terrein) mijden en condens in je tank zien te voorkomen .


Lijkt me sterk dat het aan de benzine lag, aangezien ik al vaker benzine bij de diesel heb gehad.. en toen nooit problemen. De herkomst van de diesel met benzine van mijn oom was de Shell, gekregen van zijn vriendin aangezien die diesel in haar benzine autotje had gekieperd

Maar ik kan het niet uitsluiten natuurlijk.. Heb het even rondgevraagd hier, en kreeg al vaker te horen dat de diesel van de Tinq hier niet altijd zo geweldig was. Hadden een paar vrienden van mij ook al eens last van gehad.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote