View Single Post
  #1  
Old 24-04-2010, 23:57
brittjan brittjan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 459
Default Brittjan's Golf 1

Na lang dromen dan toch maar een Golfje gekocht, eentje op internet tegen gekomen en gaan kijken. Wagen leek in eerste opzicht in redelijke staat te verkeren en dus maar besloten om hem te kopen. Zaterdag 17 April werd de wagen gebracht op een trailer. De remmen werkten namelijk niet, waarschijnlijk door het lange stilstaan in het verleden.

De Golf is van het jaar 1982 en zou het model zijn van 83 zo ver ik kon uitmaken van de papieren. Verder is de wagen voorzien van een 1500 JB blok.

Hier onder een aantal foto's van de aanschaf:
















De wagen is door de vorige eigenaar zwart gerold en voorzien van een vlag op het dak. Uiteraard zal de wagen herspoten worden.. Helaas toch een aantal puntjes gevonden die eerst wat aandacht zouden moeten krijgen, namelijk rechter onderkant van het voorfront (deuken) en links achter aan de bumper rond bij de chasisbalk( (veel roest).

De A stijlen zijn ook aangetast:



Kan iemand mij vertellen hoe je dit zou moeten aanpakken om te herstellen?

Motorkap zou vervangen moeten worden door de felle roest en de achterklep is zo rijkelijk voorzien van deuken dat het me ook beter lijkt deze te vervangen..


Verder kreeg ik er nog een nieuw schroefsetje bij:


Ta technix is niet zo een heel super merk maar is toch leuk om er bij te hebben..

Vandaag ben ik al een paar onderdeeltjes gaan halen die nog ontbraken maar hier volgen morgen de foto's van.

Verder heb ik nog een vraagje voor jullie, op de achterklep staat een embleempje met Golf L op. Ik veronderstel dat dit niet klopt vermits deze type benaming alleen voor de eerste golfjes gebruikt werd?
Reply With Quote