View Single Post
  #28  
Old 17-08-2018, 10:34
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Leuk filmpje en een mooie collectie. Aardige vent, zo qua eerste indruk.
Denk dat hij bedoeld dat hij regelmatig tegen een DX/JH/2H blokken is aangelopen terwijl er een EG had in had moeten zitten. Maar ja hoe vertel je dat luchtig in een filmpje? Dan is het cabrio verhaal best wel duidelijk voor de niet kenner.

Ik hecht zelf meer waarde aan hoe een auto erbij staat. De basis motor is wat mij betreft techniek, alles qua techniek mag wat mij betreft een andere invulling krijgen.

Als laatste let ik pas op originaliteit maar dan voornamelijk cosmetisch. Veel zaken zijn daarin ook zeer makkelijk omkeerbaar dus heb veel categorieën die vallen onder sectie smaak. Geniet van onderdelen die in goede (werkende) conditie verkeren. Dus hoedenplank zonder gaten maar ook niet doorhangen, originele touwtjes niet gespleten, geen beschadigingen aan de onderkant. Hoedenplank dragers zonder dat montage punten die zijn afgebroken. Deurkaarten zonder extra schroef gaten. Stoelen zonder wang stof / beschadigingen of uitgedroogd schuim.
Rubbers die niet uitgedroogd zijn. Hoe hangen de deuren erin, panel gaps en schuine bumpers kan ik me verschrikkelijk aan storen. Lak conditie, algehele verzorging. Kan zo wel even doorgaan.

Een swallow met een 16vg60 erin kan ik net zo van genieten bewijze van spreken als een gerestaureerde golf c met de originele JB erin.

VW heeft het minste last van qua merk dat originaliteit alleen maar rol speelt. Nostalgie en beleving en een stukje eigen identiteit daar gaat het om!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote