View Single Post
  #6  
Old 23-10-2018, 23:00
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@ Van Limburg thanks! Die site kende ik nog niet!

Wat ik gehoord heb over die Hybrid Turbo's is dat die ook maar goed zijn tot ongeveer 350pk en dat je daarna ook zo'n K04 op het randje aan het belasten bent. Dan heb ik liever een Gerrit die het op zn gemak aan kan.

Wat de Inlaat betreft zie ik dat diverse mensen een aftermarket installeren, maar het grootste deel zie ik gewoon de originele inlaat gebruiken... wordt deze dan nog aangepast?

@Bluepower thanks! Als ik nog wat meer echt specifieke info nodig heb zal ik je een pb sturen.

Waarom een complete AGU? Is dat dan omdat je de juiste kop hebt en het onderblok is hetzelfde als alle andere motoren?

Als ik het goed begrijp zijn normaal gesproken bij de 210/225pk de zuigers, drijfstangen en lagers sterker, maar is de rest van het onderblok dan identiek aan bijvoorbeeld een APY?

Want dan is dat inderdaad zo gek nog niet als ik de zwakke onderdelen van de AGU toch vervang... ik twijfel alleen of ik dan ook echt een nieuw of een blok met weinig kilometers moet kopen.. de kop moet toch gereviseerd worden en de rest vervang je eigenlijk als het ware, uitgezonderd van de krukas. Als de motor dan 150.000km gedraaid heeft maakt dan ook niet eens uit ofwel?

En is er echt een voordeel aan de VVT? Want ik zie dat ook nergens echt specifiek beschreven dat dat voordeliger is kwa vermogens winst, of is het meer om de motor straks perfect af te kunnen stellen?

Is de normale ECU Niet her programmeerbaar om de motor straks af te kunnen stellen? Of moet je dan naar een halltech (of iets vergelijkbaars) toe?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote