View Single Post
  #1  
Old 18-01-2016, 19:07
vw-er vw-er is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2016
Posts: 2
Default Start problemen - Golf 5

Beste forum-leden,

Ik bezit nu ongeveer 7 maanden een VW-Golf 5.

Na de auto twee maanden in bezit te hebben begon het volgende probleem zich voor te doen. Bij vochtig / kouder weer heeft de auto start problemen. Sleutel in contact, draaien (lampjes op dashboard gaan gewoon branden) en doordraaien zodat de auto hoort te gaan starten. Alleen dat laatste doen hij niet. Een volgend geluid maak de auto dan ‘tik, tik tik tik’ en mijn dashboard klokje springt op ‘0.00’.

Om de auto weer aan de praat te krijgen moet de auto gestart worden via bijvoorbeeld startkabels.

De situaties even omschreven:
  • De eerste keer ontstond het probleem nadat de auto enkele dagen in een bosrijke omgeving heeft gestaan (en dus was het daar ook vochtig). Naar de garage geweest, daar hebben ze de accu doorgemeten en zeiden ze dat het niet aan de accu lag. Er is geen verdere actie ondernomen door de garage en ze gaven aan dat ik maar weer moest komen als het probleem zich weer voor deed.

  • De tweede keer (ruim 1,5 maand later, vochtige weersomstandigheden) weer start problemen met mijn auto. Nu is mijn auto een nacht bij de garage geweest en hebben ze hem de volgende dag weer doorgemeten, meerdere keren achter elkaar gestart en weer zeggen ze het zelfde verhaal als de volgende keer.

  • Nu vandaag, nu het kouder weer is deed mijn auto het alweer niet. Garage komt met het zelfde verhaal dat de accu goed is en dat het voor hun ook gissen word waar het aan kan liggen.

oftewel, ikzelf ben niets wijzer, wie kan mij zeggen waar deze problemen vaak weg kunnen komen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden en bij onduidelijkheden hoor ik het graag.
Reply With Quote