View Single Post
  #70  
Old 01-05-2013, 19:51
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,034
Default

Quote:
Originally Posted by Dennis-Mash
Leuk om te zien hoe elk dingetje bij deze Polo gewoon aangepakt wordt en niet bij het eerste beste probleem de laan wordt uitgestuurd.


Thanks, stapje voor stapje word hij weer origineel.

Quote:
Originally Posted by bartuzz
Moet je de sonde spanning even meten ef of deze pendelt.




Laatst gemeten verbruik, 1:7. Snelweg kilometers, gemiddeld zo rond de 100 Km/h.

CO-potmeter stond op 1800 Ohm ingesteld, terug gedraaid naar 600 Ohm. Resultaat; motor loopt mooier en word ook iets warmer. Teken dat het mengsel in ieder geval minder rijk is. Wel heb ik bij flink gasgeven nog altijd een pluim achter de auto, ook levert de auto nog niet echt vermogen.

In de dagen voor de prachtige Koninginnedag van gister nog druk geweest met de G40.

Het plan was om alleen de Lambda sonde te vervangen, maar zoals wel vaker kwam er meer ellende aan het licht.

Allereerst de oude Lambdasonde met kapot schroefdraad.




Deze vervangen waarna ik de achterdemper heb gedemonteerd. Tijdens de meeting in Cuijck kreeg ik namelijk van meerdere mensen te horen dat er ''iets'' rammelde....




Stukjes katalysator.




Afkomstig uit een kapotte katalysator. (Gelukkig had ik nog een goede liggen, dus vervanging was geen probleem)




Ook in de einddemper zat nog het een en ander, dus maar besloten de slijptol erin te zetten.







Tja, dan gelijk maar ombouwen tot absorptie demper?


Op naar de action voor schuursponjes en de plaatselijk scooter handelaar voor demperwol.




Toen een nieuwe pijp gemaakt die zorgt voor de rechtstreekse doorvoer van uitlaatgassen.




En in de demper gebakken.




Vervolgens de RVS schuursponsjes eromheen.




Dan een konijntje eromheen wikkelen met rvs ijzerdraad.




En verder opvullen.




Klepje weer dicht en afbakken.




En het resultaat met een laagje zinkspray om het af te maken.




Inmiddels zit de uitlaat onder de auto en het resultaat mag er zijn. Na 100 kilometer kan ik stellen dat hij net zo stil is als de originele IMASAF. Bijkomstig nadeel is wel dat het vermogen is toegenomen waardoor ik bij flink gas geven een slippende koppeling heb.

Anyway, geslaagd projectje. Ben heel benieuwd hoe het zich op de lange duur gaat houden.
__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote