View Single Post
  #1  
Old 12-01-2012, 00:12
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default Pro FM Golf Cabrio 1 G60 Rebuild

Goed, na jaren geleden mezelf ingeschreven te hebben op dit forum en toen een hele tijd uit de scene te zijn geweest wordt het wel weer eens tijd voor een eigen draadje hier. Op het cabrio forum heb ik inmiddels een draadje,maar ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie meningen) Ik vind het zelf ook altijd erg leuk om al die opbouw verhalen te lezen met veel foto's dus ik hoop dat ik jullie er ook een plezier mee doe. Het is dus een samenvatting van dit draadje over een priode van een paar maanden dus let niet teveel op de "vandaag en morgens" in het verhaal.
Ooit aangestoken door het Golf GTI virus (vooral door de meetings in Baarlo en Drachten) Diverse GTI's gereden , 2 x type 2 en later een type 1 komt er in 2003 een beetje een eind aan de hobby.
Op dat moment krijg ik het erg druk met een eigen bedrijf en werk ik ook nog voor een baas. Alle centjes gaan naar de zaak en de GTI verdwijnt in de motteballen. Wel continu plannen gehad om aan een restauratie te beginnen maar steeds komt het er niet van en heb ik de centen weer ergens anders voor nodig. Een paar jaar geleden wordt de GTI nog 1 keer op de weg gebracht en gebruik ik hem als trouw auto.Daarna gaat hij weer in de opslag en wederom komt er van de restauratie niets.
Een jaar of 4 geleden verhuis ik naar een bedrijfspand en koop ik voor dagelijks verkeer een VW Caddy III. Om belasting technische redenen moet ik er een prive auto bij hebben en in een opwelling besluit ik een Cabrio type 1 te kopen die ik in nette originele staat op een duitse site tegenkom en deze ook zelf importeer.


Als autofreak ga je toch weer een beetje veranderen en na een paar maanden ziet de auto er zo uit


Ik wordt weer wat actiever in de vw scene en wordt ook lid van het Cabrio forum en de cabrio club en ga weer eens naar een meeting en tourtocht.
Het begint weer te kriebelen....de cabrio is een leuke auto maar erg tam. Het is een 98 PK automaatje en "altijd van een oud vrouwtje geweest".
Een echt tourwagentje, maar ik mis de GTI kwa vermogen.
Deze originele auto slopen voor een ander blok is een beetje zonde en na lang nadenken en overleg met mijn vrouw besluiten we dan begin van dit jaar dat we verder willen met een (andere)cabrio en dat ook de GTI er dan toch maar uitmoet. Hier begint de story van dit project.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote