View Single Post
  #8  
Old 12-01-2012, 20:42
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Van de GTI (die inmiddels uit de motteballen is) wordt de EPS RVS uitlaat gehaald De GTI is nu eindelijk uit de hal en we hebben nu echt de ruimte om te gaan opbouwen. Martin heeft middels een precisie operatie het front aangepast voor de intercooler
Ook voor de accu een oplossing bedacht.

Natuurlijk vandaag ook weer flink bezig geweest met het blok, alles is nu spic en span, morgen haal ik nog wat extern bewerkte delen op en is morgen de grote dag voor wat betreft het terugplaatsen van het blok en verwachten we een ander forumlid voor de kabelboom!
Dan gaan we dus eigenlijk echt beginnen aan de wederopbouw. Alles ligt klaar.

Voor de freaks nog wat foto's:





De nieuwe intercooler



Blokje klaar voor het terug plaatsen:



Voor het ICE gedeelte eerst naar Rotterdam voor de benodigde kabels. Nu alles zo mooi openligt kunnen we daar nu lekker bij en kan het daar direct in.
Direct ook een subwoofertje gevonden en na het aftikken van alweer de nodige euro's richting de klushal waar Martin inmiddels al was gearriveerd.
Binnenkort meer over het audio gedeelte.
Ook opgehaald ...vers gestraald en dus weer spic en span:



Ook klaar te wachten liggen deze jongens:


Toen kwam de postbode met een nieuw pakket Altijd spannend dus snel openmaken en........helaas, de verkeerde radiator...
Morgen nieuwe poging dan maar.

Begin van de middag was er weer een mijlpaal, het blokje mag er weer in. Voooooorzichtig! Met uiterste precisie zonder ook maar 1 beschadiging hing het blok er een uurtje later in de nieuwe steunen.



Veel tijd gaat toch ook wel zitten in het netjes maken van bepaalde delen. Toch doen we het zoveel mogelijk want het kan nu vrij makkelijk. Soms moet je echt improviseren en moeten we de hulp van anderen inschakelen. Bijvoorbeeld voor het spruitstuk (4 in 1) welke onder de GTI vandaan komt in samenwerking met het RVS EPS uitlaat systeem. Het demonteren van de complete uitlaat heeft ons bij elkaar denk ik 6-7 uur gekost. Dan kom je tot de ontdekking dat het spruitstuk geen aansluiting heeft voor een Labda sonde...wat te doen? Na overleg contact op genomen met een ander forumlid die het voor me aan past en ook nog eens direct ophaalt.

2.45 alweer! :shock: De volgende dag is alweer razendsnel voorbij gegaan,voor mijn gevoel heb ik zelf wat minder gedaan,ook weer rond moeten rijden voor de benodigde spullen. De tijd begint een beetje te dringen voor de "moeilijke dingen" die ik als relatieve leek zelf nog niet alleen aandurf. Martin , mijn steun en toeverlaat tijdens deze klus,moet namelijk weer aan het werk vanaf komende maandag en is dus niet meer beschikbaar. Ik hoop dan ook dat vandaag (15-8) een paar lastige klussen zoals de remmerij overbouwen gedaan zijn. Als we morgen het spruitstuk terug hebben kan de uitlaat eronder en zouden we volgens mij in principe klaar zijn voor een proefstart. De volgende mijlpaal komt dus in zicht.

Voor de liefhebber hier weer wat foto's:
De dag begon vandaag goed met de komst van de juiste radiator


Iemand had het over de details...dus bij deze..



Na het plaatsen van de intercooler en radiator ben ik maar weer eens gaan shoppen en kwam terug met het volgende: Half synthetische olie 10W40 / nieuwe koelvloeistof ,remvloeistof en als toetje van de automaterialen zaak een setje nieuwe kentekenplaten met "opgelegde letters"
Hierna een bezoekje gebracht aan de plaatselijke machine handel voor een polijst setje en wat gereedschap. Hierna door naar de spuiter, helaas is bij 1 van de zij skirts de bevestiging afgebroken... Dan maar 1 skirt gebruiken van de grijze ,gedropt bij de spuiter en uiterlijk maandag ook alweer klaar.

Vanavond het laatste stukje kabelboom in orde gemaakt en door getrokken naar de motorruimte. Het kabelwerk is nu helemaal af. Omdat we voor een groot gedeelte de oude boom hebben gebruikt als die in de grijze zat verwacht ik eigenlijk geen echte problemen hier meer mee. De auto reed immers prima maar het blijft toch spannend. bezig met het solderen van een aantal draden van de kabelboom:


Natuurlijk goed vertinnen allemaal en afwerken met krimpkous zodat eventueel vocht ook geen kans maakt.



Martin is ondertussen het nieuwe speeltje aan het proberen en polijst wat.


De stand van zaken aan het eind van de dag:





Als laatste beloofde ik nog wat over het audio te vertellen. Ik had al een jaar of wat een composetje van Infinity liggen maar nooit de tijd/zin gehad om die in te bouwen. Bij dit project hoort natuurlijk een beetje audio dus ook dit probeer ik direct te regelen. Het moet geen boomcar worden maar gewoon een lekker soundje. Niet over high tech en budget dus.Gisteren dan ook naar de car hifi boer voor wat aanvullende spullen zoals kabels etc. Daar liep ik tegen een alleraardigst Phoenix Gold subwoofertje aan en dat kwam mooi uit want hiervoor had ik al een dikke versterker ilggen namelijk de Phoenix Gold Outlaw Limited Edition 1845 (ook die lag al een jaar of 2 op de plank) Nu nog even gaan denken aan een mooie ombouw voor al dit moois:

__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote