View Single Post
  #10  
Old 13-01-2012, 11:12
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Alweer een nachtelijke update. vandaag overdag niet zoveel kunnen doen. We moesten na een aantal dagen non-stop klussen ook hoognodig eens boodschappen doen, er was niets meer... Ook weer wat tijd kwijt geweest met het zoeken van de juiste onderdelen voor de remmen.
Handremkabels Scirocco : Check!
Schijven en blokken voor voor en achter: Check!


Vanavond rond een uur of 21:00 toch naar de hal. Alvast het dakje geprepareerd voor Michel die morgen het nieuwe dak komt plaatsen. Nog nooit eerder gedaan dus eens goed uitzoeken hoe alles precies vast zit. Ze kunnen leuk nieten daar in wolfsburg..
Er staat nu netjes een frame te wachten op de komst van nieuwe stof.
Het frame van de achterruit was ook behoorlijk crispy hier en daar, dus in de weer met de staal borstel om alles roestvrij te maken en vervolgens in de brunox.



Ook onder de auto zaten een paar kleine plekjes die ik even roestvrij heb gemaakt en tereug in de bitumen heb gezet.
Daarna bezig geweest met het goed leggen van de audio bekabeling. Morgen nog de kabels voor de portieren leggen en dan is dat ook klaar.

Als klapstuk van de avond bezig geweest met de EPS uitlaat. De midden demper ging gladjes in het spruitstuk dus dat gaf moed.. ook de einddemper schoof er vrij makkelijk op. MAAR...natuurlijk moet hier ook iets tegen zitten, de bevestiging van de uitlaat komt niet echt overeen met de locatie van de rubbers op het chassis...




Zo gaan we het ding niet vast krijgen vrees ik. Twee opties: Of de steunen op het chassis aanpassen, Of de steunen op de uitlaat. Het laatste lijkt me het meest voor de hand liggend ivm de plaatsing van een eventuele andere uitlaat ooit (je weet maar nooit) Conclusie is dat er weer gelast moet worden...maar nu RVS ...


En de volgende update. De laatste dagen is de vaart er een beetje uit en dat is ook wel logisch na twee weken volop knallen.
Ik merk nu ook dat de motivatie wat minder wordt en dat ik er aardig doorheen zit. Bovendien mis ik nog een aantal onderdelen die nog moeten binnenkomen.
Aangezien ik nu echt vakantie heb heb ik daarom besloten dat we er effe een weekje tussenuit piepen en nog even lekker op het strand gaan liggen. Ook al zijn de weersverwachtingen in NL nu even goed, we nemen het risico niet en hebben vanmiddag een super last minute naar Cyprus geboekt. Morgen (donderdag) vliegen we al om 17:00 in de middag. Dankzij een belasting meevallertje deze week toch nog op vakantie, de spaarpot is nu aardig leeg!
Maar goed, even een weekje geen werk en auto's maar strand en cocktails... :P

Grootste tegenslag vandaag was het feit dat we de eps uitlaat niet onder de auto hebben geregen. Ik had wel iemand geregeld die RVS kon lassen hier,maar helaas kloppen en de steunen maar vooral maat van de uitlaat niet. Hierdoor zou deze veel te kort op de bumper komen met denk ik de nodige warmte/schade problemen daar.
Er moet minimaal 10-15 cm verlengd worden en daarvoor hadden we weer niet het juiste materiaal. :smt009
Ik baal er flink van...kostte bijna een dag om het onder de GTI vandaan te krijgen...

De postbode maakte wel iets goed vandaag door de ontbrekende veerpoot lagers (Febi) en een prachtige refurbished/ gemodificeerd Sportline cockpitje te bezorgen.


Dat maakte nog iets goed. Vanavond kwam Michel alvast klussen aan het dak,maar ook dit zat wat tegen dus het hele dak zit er jammer genoeg nog niet op.
Wel de binnenhemel gedaan dus de rest volgt als ik weer terug ben van vakantie.



Het is nu eind augustus
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote