View Single Post
  #12  
Old 14-01-2012, 02:06
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Zo, weer tijd voor de nachtelijke update....het is weer eens 4:10... :-D . Afgelopen vrijdag ochtend vroeg terug gekomen van een weekje welverdiende rust.
Met een verbrande kop en na een paar uur slaap stond Mario afgelopen vrijdag weer voor de deur om verder te puzzelen aan de kabelboom.
Hierbij is nog wat nadere studie noodzakelijk dus nog niet klaar, maar weer een stapje verder.

Vandaag stond Martin ook alweer redelijk vroeg aan de deur voor wederom een sleuteldag. Door diverse omstandigheden en mensen die verkochte onderdelen kwamen ophalen kwamen we vandaag wat laat op gang. Helaas zijn veel onderdelen die ik vlak voor of tijdens mijn vakantie besteld had nog niet binnen. Met sommige dingen kan ik dus nog niet verder. Martin concentreerde zich vooral op de afbouw van de motor en heeft dit nu voor 95 % klaar. Bijna alles is weer aangesloten en de vloeistoffen zoals olie en koelvloeistof zitten er weer in. Tot het laatst werd er nog een heftig gevecht geleverd met de 165 graden bocht en verbinding met de intercooler. Een strijd de dit keer werd gewonnen door de Golf...we kregen hem nog niet op de juiste manier en op de goede plek vast.Het was inmiddels 2.30 dus we besloten om dat voorlopig maar even voor gezien te houden.

Wel binnen gekomen zijn de Labda sonde, de nieuwe handremkabels en de nieuwe schijven voor de achteras. De bestelde zimmermann / EBC
combinatie voor de voor assen is er helaas nog niet.:
Nieuwe spulletjes voor de achteras:



En het eindresultaat:



Het duo peppie en kokkie is er niets bij... het illustere klus duo Beun en de Haas:



Midden in de nacht inmiddels, maar dit begint er toch wel weer op te lijken!



Vanaf komende week is ook mijn vakantie om en moet ik ook weer aan de normale arbeid. Rest ons nu de kolere zooi in het magazijn enigszins op te ruimen en weer verder te klussen in de iets minder beschikbare vrije tijd. De volgende echte klusdag zal waarschijnlijk pas komende zaterdag zijn.

Weer een weekend voorbij dus weer eens tijd voor een weekend update. Eigenlijk was het TE warm,maar toch weer aan de gang.
Ik was vannacht zo naar de klote dat ik geen fut meer had om het topic te updaten, het was weer half 4.

Gisteren rond 10:30 stond martin alweer op de stoep voor een nieuwe sleuteldag. Focus ligt nu bij het afbouwen van het blok en het afmonteren van de ontbrekende delen. Ook de kabelboom heeft nog een paar uitdagingen , als dit is opgelost zouden we een proefstart kunnen maken.
Rond 12 uur belde Willem "roodkapje" die zin had om langs te komen. In de tussentijd hadden we Mario gebeld voor de "rem uitzet tang" Of hoe het ding ook mag heten.
Deze was nodig om de klauwen terug te stellen om het geheel weer pas te maken voor de nieuwe schijven en blokken.
Nadat Willem was gearriveerd kwam niet veel later ook Mario met de remuitzet set. (als je hem kwijt bent Mario...je bent hem vergeten,hij ligt nog hier! :roll: )
Vandaag ook de accuplaat erin gezet zodat de (ook al nieuwe) accu er inkon. Ook even naar Rotterdam voor een schakelstang revisie setje.

Ik was er ook achtergekomen dat de vulpijp van de auto nu niet bepaald roestvrij meer was, maar niet getreurd, we hadden er immers nog 1.
Een zielig vulpijpje...



Helaas, nummer 2 was niet veel beter:



Vervangen dus voor een nieuw exemplaar,maar dan 1 uit RVS dus hopelijk voor altijd klaar nu:



Een tijd geleden maakte ik al melding van het feit dat we een polijstmaschientje hadden gekocht. Deze was alleen binnen 2 dagen gesneuveld wegens overbelast... Ik moest lullen als brugman maar uiteindelijk mocht hij terug en heb ik maar een wat zwaardere gekocht die het iets langer moet uithouden.


Eens kijken wat er gebeurd met RVS..



Met als eindresultaat (we letten op de details zullen we maar zeggen...



Ook de nieuwe labda sonde was er dus nieuw kabelboompje gemaakt hiervoor:



Ook maar even de stabilisator stang netjes gemaakt:



ZOndag stond Michel om 12:15 aan de deur voor het afmonteren van het dak. Vlak voor me vakantie had hij al de binnenhemel en het isolatie pakket erop gezet maar het complete dak lukte net niet. Vandaag dus afmaken:
Frame met binnenhemel en isolatie pakket.




Nieuwe buitenkant erop:



En het eindresultaat:en retestrak nieuw dak!



Ik zit nog steeds te wachten op onderdelen (remmen voor oa) dus ik kan met bepaalde dingen niet verder.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote