View Single Post
  #44  
Old 08-01-2017, 23:11
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Weer wat verder met het project en wat tegenslagen voorbij gewerkt.

Kwamen er achter bij het distributie riem leggen dat een late ABF kop een M6 draadeinde heeft voor de spanrol. Spanrol van een KR is M8 draadeinde.
Was al aan het zoeken naar een verloop draadeinde van M6 naar M8 toen ik dacht zal de tapeinde er is uitdraaien voor de lengte;



Haha VW ga naar huis je bent dronken; M8 naar M6 Problem solved.

Vervolgens behoorlijk aan het zoeken geweest naar een setje 16v distributiekappen. Die zijn er niet meer bij de dealer, nog bij VW classic-parts maar gelukkig vond ik nog een nieuwe set op het interweb;



Wellicht voor de meeste een detail maar bij mijn KR motoren (heb er twee uit elkaar getrokken) ontbrak het afdekplaatje aan de zijkant bij de waterpomp. Hier kom je later niet meer bij dus een doorn in mijn oog als ik niet had..
Uiteraard niet meer te krijgen bij de dealer en classic-parts heeft alleen de bout nog links (voor de goud prijs weliswaar). Uiteindelijk het plaatje gevonden in Amerika en nergens anders in heel Europa... Toch maar besteld ondanks kerst er tussen kwam het plaatje binnen 6 dagen aan en nog zonder invoerrechten (das mazzel).
Zijn twee dure rode pijlen maar het zit erop en nog origineel VW ook (niet dat ik daar erg warm van wordt);



Vervolgens mijn bak op gehaald in het Brabantse bij Tonnie Vos (www.vosgearbox.com). Hele toffe peer en enorme ervaring.
Bak was een goede basis maar wel toe aan revisie. Bleek dat het e.a. van het diffhuis was gebroken en alleen nog door klemspanning bleef zitten.
De derde en vierde versnelling van mijn bak waren fijn vertand. Deze zijn vervangen door een grove vertanding waardoor deze minder snel kunnen strippen.






Draadeinden gemaakt om fuelrail te monteren;






Was het een beetje zat om telkens uren bezig te zijn met kleine delen met koperborstels, dremel dus heb een klein straalkastje gekocht. Hiermee heb ik alle roestige bouten en motorsteunen kunnen stralen.



Verder wilde ik de originele peilstok gaan gebruiken van een JX om olie te kunnen peilen via het serviceluik achter de bus. Een peilstok van een ABF / KR gaat niet werken i.v.m. het totaal andere carter.
De KR peilstok afgezaagd en uitgeboord;



De JX klemt er vervolgens in. Hiermee hoef ik de JX peilstok niet aan te passen want deze zijn ook redelijk schaars (dus prijzig);






Eerste motorsteun erop, gestraald met mijn straalkassie. Begint al een leuk blokje zo te worden;




__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote