View Single Post
  #19  
Old 09-04-2006, 00:33
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Na losmaken van de twee bouten onderaan de veerpoot is uitlijnen absoluut noodzakelijk! Een millimeter anders resulteert al in graden verschil in wielvlucht.
Bij Golf 2 zijn niet altijd stelbare bouten gemonteerd als ik me het goed herinner, soms gewone recht-toe-recht aan. Let dus wel op dat ALS het stelbare (excentrische) zijn je alleen de moer los kunt draaien, niet de bout.


Oke, thnx Stijn. Zal ik 't nog eens na checken v/d week. Als ik het me goed voor de geest haal werden door de sloper, die de oude poot los haalde, beide bouten los gedraaid (dus luchtsleutel vanaf de boutzijde)....

Quote:
Originally Posted by Stijn
Ze zitten natuurlijk goed vast als het met lucht gemonteerd is, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een met de luchtsleutel vastgezetten moer/bout met een gewone sleutel niet los kreeg. Als je daar een fatsoenlijke ringsleutel opzet dan moet het toch gewoon losgaan? Heel apart... Nogmaals, let wel op dat je de moer losdraait en niet probeert de hele bout te verdraaien.


Ik was er onverwacht afgelopen week nog niet aan toe gekomen maar blijkbaar maar goed ook dan. 'k zal eerst even checken op stelbare bouten, dan daarna een nieuwe set halen en zo nodig laten uitlijnen.

Anders (als het stelbare zijn) misschien maar ff bij de dealer de bouten daar laten vervangen incl. uitlijnen. Zit het ook meteen weer fatsoenlijk. Thnx.
Reply With Quote