View Single Post
  #64  
Old 09-09-2010, 20:33
willemse's Avatar
willemse willemse is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 88
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Als je een beetje handig bent kan je er zelf achter komen mbv. het internet welke carbsets je nodig hebt.

Het is te doen maar er gaat veel tijd in zitten. je moet alles eerst uitmeten.
Daarna moet je een voetplaat maken.
Dan de runners op maat maken (Dat zal voor jou motor niet meevallen, vanwege de plaatsing van de kanalen in de kop)
Vervolgens zal je randen in de runners moeten draaien.
En daarna alles luchtdicht aflassen.

Daarna volgen nog aardig wat aanpassingen om het goed te laten passen.

Zonder kennis van programma's als: Autocad, solidworks, Siemens NX-7, etc. gaat het enorm veel tijd en moeite kosten.
Mede doordat ik mijn tekeningen direct om kan zetten naar CNC-programma's scheelt het mij een hoop gedoe. En het mooie is, elke keer komt er een gelijk product uit de machine of ik er nu 5 of 50 tegelijk maak.

En nog ben ik iedere dag wel bezig om de bestaande tekeningen en programma's aan te passen en te verbeteren zodat het allemaal nog beter en makkelijker past/functioneert.

Daarnaast ben ik bezig met het ontwikkelen, uitwerken en perfectioneren van turbospruitstukken. En daar komt nog een extra sloot materiaalkennis en productie-/nabehandelingstechnieken bij kijken.

Kortom het is te doen als je handig bent en de kennis hebt. Maar er komt veel bij kijken.

Gr, Pim


okej okej, maar als jij die spruitstukken zou kunnen maken zou t al heel makkelijk zijn? zogezegd dus..
heb gezien dat je die al een x gemaakt hebt namelijk voor een EG motorblok.

grtz
__________________
Mijn Golf GTI '79 project:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=74502
Reply With Quote