View Single Post
  #13  
Old 02-11-2017, 16:03
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Ik heb geen directe verklaring voor het geluid. maar vind het wel vreemd dat je steeds tegen hetzelfde probleem aan stuurt.
Kan trouwens ook zijn dat je koppelingskabel simpelweg wat strakker gesteld moet worden (als je een zelfstellende hebt zou ik hem sowieso vervangen)
Normaal gezien zou een 085 bak die net gereviseerd is en voldoende nieuwe olie heeft heel lang mee moeten gaan, mits je jaarlijks de oliekeering van de schakelstang controleert en wanner nodig vervangt. (en eveneens het oliepijl jaarlijks)

Overigens, ander type bak dan 085 kan niet zomaar.
De AEE blokken die een 020 bak er op hebben, zijn met een andere gietmal gemaakt. Daar past dus ook geen 085 bak op. Vaak komen mensen daar met een ombouw te laat achter.
Zo'n complete opstelling (motor + bak) zou wel betrekkelijk eenvoudig in een golf 2 gezet moeten kunnen worden denk ik. Ze zijn afkomstig uit golf 3 en seat ibiza/cordoba e.d.

Er bestaan wel adapterplaten voor skoda bakken. maar die passen niet zonder aanpassing in je golf (sterker nog, ivm ander type aandrijfassen zal dat enorm veel werk gaan kosten) en het vliegwiel met koppeling veranderd dan ook. net zoals de positie van de startmotor.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote