View Single Post
  #2  
Old 26-04-2019, 19:36
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Uiteraard was aan de oude dame niet alles in nieuwstaat, maar dat wisten we op voorhand. Naast het originele stalen schuifdak zat roest. Die roest was afgeplakt met ducktape, maar dat je het niet ziet, wil niet zeggen dat het er niet is. Nadat we de tape verwijderd hadden bleek inderdaad dat niet alle roest meer zichtbaar was... Een aantal delen roest had inmiddels plaats gemaakt voor gaten.
Door de rondingen en bollingen is er bijna niet te lassen aan een kever dak, dus grepen we naar drastische maatregelen... Er zat niets anders op dan het complete dak te vervangen. Een passend dak met origineel staal open dak was niet te vinden (tenminste niet zolang als mijn geduld duurde...) dus besloten er een dicht dak in te laten zetten.



















In mijn garage had ik al jaren een achterklep hangen die door een vriend van me was aangepast. Al die jaren was het idee deze op het project te plaatsen, nu vond ik het wel een mooie tijd om hem te laten spuiten en op de oude dame te monteren. Wellicht niet naar ieders smaak, maar de klep is me dierbaar en daarbij vindt ik het mooi.








__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote