View Single Post
  #489  
Old 17-07-2020, 22:47
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 837
Default

Quote:
Originally Posted by René
heb jij ook een CAI? Dat scheelt ook veel. De mijne trekt nu het lucht uit de motorruimte en dat is ook niet echt optimaal...als ik een slang leg van de snuit naar het luchtfilter, is de aangezogen lucht naar de turbo al lager dan nu....dus zal de temp van het lucht nadat deze op druk is gebracht ook wat lager worden dan nu...zijn allemaal dingetjes die allemaal meehelpen om de uiteindelijke AIT omlaag te krijgen.

De slang zet ik ook ff op mijn lijstje


De standaard inlaatsetup van de Clio RS is al best goed, met een dubbele koude lucht aanvoer naar het filter. Ik zie dus ook weinig mogelijkheden om dit daadwerkelijk te verbeteren. Het luchtfilter zelf is ook gigantisch.

Quote:
Originally Posted by René
Dat is misschien ook een optie, maar ik heb het liefst geen gaten in m'n kap, aangezien het m'n daily is....dus staat in weer en wind buiten. En de motorkap aan de achterkant omhoog vind ik er verschrikkelijk uit zien. Ik ga eerst mijn lijstje afwerken en hopen dat het daarmee geholpen is.


Ik heb wel bonnet vents besteld om de radiateurwarmte zo veel mogelijk uit de motorruimte te krijgen, en de luchtdruk in de motorruimte wat te verlagen, wat weer voor meer luchtverplaatsing gaat zorgen.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote