View Single Post
  #411  
Old 03-11-2023, 22:48
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

@Roelgts thanks!

Helaas sloeg het noodlot een paar weken geleden toe, van het een op het andere moment ging de auto niet makkelijk meer in alle versnellingen. En tijdens het op laten komen van de koppeling hoorde je een piepend druklager geluid.. dus na wat standaard dingen checken zoals schakelkabels etc. Toch tot de conclusie gekomen dat de bak er weer af moet.







Gelukkig moet ik zeggen dat het deze keer érg gemakkelijk ging. Het helpt natuurlijk dat het de 4e keer was.




Na het loshalen kwam ik er al snel achter dat het niet het druklager was maar roest op de prise-as waardoor de plaat niet goed vrij kwam. Drukgroep en koppelingsplaat hebben we geïnspecteerd en zagen er op het eerste oog goed uit

Dus, alles schoon en roestvrij gemaakt en een nieuw druklager erin aangezien ik die toch al had.




Maarrr... alles terug gezet, en nogsteeds hetzelfde probleem. Of nouja, minder maar hij gaat nogsteeds niet lekker in z'n versnelling. Dus na overleg met een collega toch tot de conclusie gekomen dat waarschijnlijk door het vast zitten door de roest de koppelingsplaat krom is.

Dus, dat wordt weer een nieuwe koppeling bestellen en alles er weer af

Ondertussen wel ook al het onderhoud uitgevoerd zoals olie, bougies, bakolie, haldex en remvloeistof.

Ook was de bedoeling de oliekoeler te vervangen voor een nieuwe maar helaas bleek ik niet de goede te hebben. Dus dit moet ook nog een keer opnieuw




Nieuwe kleppendeksel pakking:










Overigens ook eindelijk de upgrade xenons goed af kunnen stellen. Foto's van het lichtbeeld volgen later


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote