Thread: Gebakken ECU ?
View Single Post
  #1  
Old 13-10-2017, 07:54
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default Gebakken ECU ?

Dag allen,

Na het euvel met een fluitende versnellingsbak te hebben opgelost, heeft de golf geen zin meer om te starten.

Andere 5 bak eronder gezet, alles aangesloten en proberen te starten: Op contact, lampjes aan, pomp zoemt even, maar na het omdraaien van de sleutel gebeurde er niet veel, geen startmotor niks.

Vervolgens haal ik de sleutel uit het contact en de dashlampjes bleven branden, kut, massakabel vergeten aan de bak te hangen

Snel de accupolen van de accu eraf, massakabel aan de bak maken en alles weer aan de accu. Vervolgens sleutel in contact, brandstofpomp begint te zoemen en blijft zoemen, na het omdraaien van de sleutel draai het blok vrolijk rond op de start motor, maar starten zit er niet meer in.

Toen, nog niet wetende wat er was, alle kabels nagelopen, niks kapot. Proberen te starten op remreiniger, en sloeg meteen aan. Alleen zodra dit op was viel die weer stil -> geen brandstof !

Plug van de injectoren eraf, auto op contact en op twee van de 4 pinnen stond 12v, op een andere 0v en op de laatste 0.53v.

Heb ik dus door het vergeten van de massakabel mijn ECU overbeladen en gebakken? Of zal het probleem ergens anders liggen?

Betreft een 1.3 NZ van '90
Reply With Quote