View Single Post
  #647  
Old 21-08-2020, 21:46
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Dank allen! Het omkeuren is dus echt gewoon een kwestie van de juiste voorbereiding, maar ook een sprankeltje geluk hebben.

Ik kwam vanmiddag op het Keuringstation in Arnhem een medewerker van het RDW tegen waar ik (in mijn werk) een goede band en veel contact mee heb (individuele goedkeuringen van landbouw- en transportmachines). Toen ik buiten stond te wachten tot ik door een keurmeester opgehaald werd, kwam hij dus naar buiten; ‘Rij ‘m maar naar de weegbrug, ik ga je keuren’. Nou toen kon mijn dag dus al niet meer stuk

Auto gewogen: 996 kg, 6 kilo meer dan op het huidige kenteken stond (bijna lege tank) dus die hebben ze gewoon op 990 laten staan. Map met alle documenten, rekeningen en foto’s erbij gepakt en daar waren ze zo blij mee dat ik zelfs als ‘ideale klant’ omschreven werd, dikke prima dus

Rondje om de auto, motorcode gechecked en motornummer opgeschreven (deze staat nu vast aan mijn chassisnummer).

Daarna nog even onder de auto gekeken, complimenten gehad over hoe netjes alles eruit zag, dus daar waren we snel klaar. Vervolgens nog een remvertragingstest, ook zonder problemen doorheen en tenslotte de afstelling van de koplampen gecontroleerd en CO gemeten. Allemaal hartstikke prima, dus met een klein half uurtje stond ik weer buiten!

Auto is vanochtend eerst nog uitgelijnd, maar dat was ook wel nodig.. trok werkelijk over elke wegmarkering alle kanten uit. Rijdt nu weer heerlijk strak, de stabilisatorstang voor maakt overigens zo’n enorm verschil, ik krijg de auto amper aan het rollen

Binnenkort nog wat kleine dingetjes aanpakken, de motor hangt namelijk erg kort met de distributiekant bij het chassis, dus even zien of daar nog wat in te schuiven in. Verder gewoon lekker genieten van die G60 power en dat epische geluid
Reply With Quote