View Single Post
  #1  
Old 07-02-2013, 15:36
DUB's Avatar
DUB DUB is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,401
Default golf 5 gti invoeren (framenotch)

heb een mooie golf 5 gti gezien in duitsland en ga volgende week kijken naar de auto.

wie heeft er veel ervaring met het invoeren van een auto?

ik heb een stappenplan gemaakt:
1) eerst alleen gaan kijken naar de auto en een proefrit maken. auto heeft momenteel zomer kenteken en mag niet op de weg, de 5 daags kenteken halen en proefrit maken, kosten ca 80,-

2) als ik besluit de auto te kopen, vroeg uit de veren en naar de wegverkeersdienst (die sluiten om 12:30) en de auto aanmelden voor export en rode platen kopen (kosten ca 200,-)

3)dan kan ik legaal en verzekerd naar huis rijden geloof ik? (wellicht verzekering bellen en polis aanvragen op basis van chasisnummer en belastingdienst vragen om vrijstelling wegenbelasting)

4)afspraak maken bij de rdw en met gratis eendagskenteken naar keuring rijden, wat zullen zij gaan zeggen van de airride (die ook in de TUV is opgenomen) en van de framenotch?? die staat er niet in
wat heb ik nodig bij de rdw en waar kijken ze nog meer naar?

5) douane, hier weet ik nog niet zo veel van hoe en wat met de bpm (volgens autoweek is het ca 1500,-) maar hoe dit precies werkt weet ik niet en kan ik dit beter laten doen? zijn veel bedrijven die deze service aanbieden



enkele vragen waar ik mee zit:
wat is handig? de Auto staat in Hamburg en is 5 uur rijden om alles op 1 dag te regelen wordt heel erg krap, aangezien je maar tot 12:30 terecht kunt om export (rode ) platen te laten maken, liest ga ik maar 1 keer heen en weer
beter ophalen met een trailer? (2 dagen trailer kost ca 100,- maar moet ik wel een geschikte auto vinden die dat mag trekken)
misschien overnachting plannen? donderdag kijken.. hotel pakken en vrijdag alles regelen en terugrijden

alle tips en trucs zijn welkom! graag alleen serieuse en duidelijke reacties
__________________
www.facebook.com/basetheone
Reply With Quote