View Single Post
  #15  
Old 24-12-2006, 18:22
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Project gaat hoogst waarschijnlijk niet door, omdat ik de voordelen te minimaal vind t.o.v de resultaten die je kan behalen. Als ik de mensen moet geloven die er verstand van hebben dan is er geen of nauwelijks vermogen en koppelwinst te behalen. Het enige voordeel zou moeten zijn dat het max koppel over een groter toerengebied beschikbaar is (voornamelijk onderin de toeren meer dan normaal). Gezien de hoeveelheid werk en moeite om de set op te bouwen en goed af te stellen (testbank etc kost ook veel) vind ik dit niet de moeite waard. Misschien is het nog een idee om grotere carburateurs te kopen waar wel winst mee is te behalen.

Dit is het beeld wat ik momenteel heb van dit hele gebeuren. Als er mensen zijn die het hier niet mee eens zijn dan hoor ik dat graag. Zit hier natuurlijk ook nog om het een en ander te leren

Als dit 100% zeker niet door gaat dan zit ik nog te twijfelen tussen 2 opties. Of ik hou gewoon de kjetronic injectie en ga daar wat verder mee. Iets bouwen in de trend van throttle bodies van een motorfiets icm megasquirt vind ik ook interessant, maar betwijfel of ik daar genoeg kennis voor heb. Het is natuurlijk wel een mooie uitdaging, maar ik wil er ook geen jaren project van maken. Wil eigenlijk komende zomer etc wel weer met de auto op de weg.

Zo nu ben ik mijn verhaal/gedachten wel kwijt Wie gaat mij vertellen dat de throttle bodies + megasquirt goed te doen zijn en dat ik daar direct mee moet beginnen
Reply With Quote