Thread: Golf MKII 1985
View Single Post
  #1  
Old 21-06-2013, 14:05
PuttenMKII's Avatar
PuttenMKII PuttenMKII is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 709
Default Golf MKII 1985

Omdat ik mijn vorige topic niet meer kan aanpassen, hierbij opnieuw en weer helemaal up to date. Deze keer zal ik hem wat vaker aanpassen

Hallo VW'ers: mijn naam is Bernhard, mijn vrienden noemen me Bun, en ik rijd een Golf 2 C uit 1985, 5 jaartjes ouder dan de berijder.

Deze Golf is vanuit de fabriek voorzien van een 1.3 motor met carburateur. Inmiddels is dit een injectieblokje, maar daar later meer over. De auto is nieuw aangekocht door mijn opa in 1985 en heeft daar tot 2003 mee rondgereden. Na zijn overlijden is de auto altijd in de familie geweest. Sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik erin en heeft het Volkswagen virus toegeslagen!




In eerste instantie wilde ik weinig tot niets veranderen aan de auto, maar dat loopt toch altijd anders. Uiteraard begonnen met de verweerde bumpers een mooi laklaagje geven, een goede poetsbeurt. Daarna begonnen met wat 14 inch velgjes en zo gaat het door. Aangezien het een Golf C is, is het een kale uitvoering. Dus ook in het interieur e.e.a. veranderd. Veel onderdelen zijn gekomen en weer gegaan. Momenteel zitten de volgende modificaties erop:

Interieur
- GTI stuur / Polo G40 stuur ( ik wissel nog wel eens)
- Luxe zonnekleppen
- Leren pookknop
- Middenconsole ingebouwd
- Toerenteller

ICE
- Alpine IDA X-305 headunit met iPod functie
- Alpine 87 mm speakers voorin
- Alpine 6x4 speakers in de hoedenplank dragers
- Rockford Fosgate versterker, 250 watt
- MTX 12” subwoofer

Exterieur
- Grill met enkele lampen
- USA look achterlichten ( remlicht en mistlicht branden constant mee, 21/5 lampjes)
- GTI achterlichten
- TA Technix schroefset / Koni 60 /40 verlagingset
- Ruitenwisser verwijderd
- US Lights
- Kentekenplaten met opgelegde letters
- Witte knipperlicht glaasjes

Wheels
- Momenteel nog MAM 15 inch wielen, maar heb nieuwe wielen liggen waar ik al een tijdje naar op zoek was; leuke set 16 inch wielen van een bekend merk! Deze ga ik de komende weken even opknappen en monteren.

Plannen
- 16 inch velgen eronder zetten, eerst velgen netjes maken
- Bumpers met chroom biesje
- Nieuw interieur of huidige laten maken

Hieronder volgt een korte foto impressie van de auto door de afgelopen jaren:

Het vertrekpunt



Andere velgen en de bumpers een nieuwe laklaag geven



inmiddels met enkele koplampen en andere knippers



De US lights



Schroefset



En monteren maar



Verlaagd ..



New wheels!



En goed gepoetst ziet het er zo uit:












De US look achterlichten



Omdat mijn opa veel korte stukjes heeft gereden was het blokje niet meer zo fris. In de winter gaf het carburateurtje ook veel problemen. Daarom ben ik in de winter van 2011 / 2012 opzoek gegaan naar een donorwagentje. Deze is gevonden in de vorm van een Golf 2 uit 1992, gekocht voor € 225.
150.000 kilometer op NAP, met een 1.3 injectieblokje inclusief 5 bak.




Wegens ruimte- en tijdgebrek in de zomer van 2012 begonnen met ombouwen, samen met mijn vader. Voor ons beide de eerste keer, al heeft hij een technische achtergrond. Hiermee zijn we ( vooral hij )twee weken zoet geweest in de avonduren. Alles is verwisseld, de motor, gehele kabelboom, zekeringkast, stuurkolom. Meteen ook het nodige onderhoud gedaan. Blok ligt er nu lekker in en loopt goed, na wat opstartprobleempjes door de bougiekabels.


__________________
Golf II '85
It's not an old car, it's a classic!

Also know as: Bun
Reply With Quote