View Single Post
  #2  
Old 08-02-2010, 16:06
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Wat je klasgenoot zegt: Google is your friend. Als je het niet kunt vinden op Google, dan is het dus ook niet zo. Ik heb er nog nooit van gehoord, en vraag mij ook af waar jouw klasgenoot die wijsheid vandaan heeft.

Als je echter voor een Dell gaat, bedenk je dan vooral dat je geen winkels hebt, alleen postorder. Problemen: stuur maar op. Staat jezelf niet blind op de prijs: alle waar naar z'n geld. CAD tekeningen op een 13"? Is dat fijn?
Wat ik vooral belangrijk (zou) vind(en) is de website van de fabrikant: kan je de drivers voor je laptop makkelijk vinden, staat Bios updates uberhaupt op de site?

Gewicht en accuduur zijn vrij sterk gerelateerd aan de scherm grootte, maar bedenk je dat er de afgelopen jaren veel is veranderd: een 15" van 'toen' is vast veel logger, zwaarder en sneller leeg dan een 15" van nu.

Belangrijke punten voor mij:
- Geen spiegelend display. Harstikke fancy, maar het werk gewoon klote in het licht (zon)
- Lange accuduur, en liefst direct een extra accu bij kopen
- Snelle processor, maar dual core is voor een laptop al snel overdone. Liever een wat hogere kloksnelheid dan veel core's: Voor standaard tik-werk heb je niets aan 4 cores.

Atom is vooral leuk voor in de trein of simpele taakjes (wel tikken, geen CAD). Heb ervaring met Asus EEE's: Werken prima, en erg zuinig. Zonder voeding gaan ze erg lang mee, maar Internetradio + Winamp + Word wordt al snel te veel.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote