View Single Post
  #38  
Old 16-11-2016, 14:34
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@tim
Zo is het. De bak ligt inmiddels bij de revisie.

Ondertussen is ABF kop en KR onderblok terug van de revisie. Ik had wat pech met mijn onderblok (te diepe stilstaande roest in cilinderwand) en heb nog een extra KR motor erbij gekocht voor het onderblok.
Dit kwam opzich niet rot uit want ik miste nog wat aanbouwdelen die ik nu wel heb.

Moch iemand nog belangstelling hebben voor een KR kop, ik heb er twee liggen die ik niet gebruik (PB dan maar).

Onderblok weer terug in de thuishaven;



Eerste overmaat, nieuwe zuigers;



T3 diesel carter, uiteraard nieuwe (ABF) oliepomp gecombineerd met T3 diesel snorkel. Heel erg alien dat carter als je het zo ziet;



Ik geloof dat bij die plug aan de zijkant een vulpijp gemonteerd kan worden om olie te vullen vanuit het serviceluik bij kentekenplaat. Teministe als ik een beetje goed opgelet heb..

ABF kop erop nieuwe bouten, nieuwe meerlaagse metalen koppakking;









Het geheel ontvet en afgeplakt (was al grondig gereinigd). VHT enamel primer, gevolgd door door een aantal lagen VHT engine lak.






Plan is dat alleen het kleppendeksel zwart wordt als breekpuntje. Wordt wel mooi denk ik zo.
In de tussentijd wordt het weer wachten op onderdelen want weer van alles vergeten te bestellen Dus missende pakkingen, bouten en diversen. Ook nog genoeg te doen zoals aanbouwdelen reinigen, aflakken enz..

Ik ga de ABF uitlaatspruitstuk gebruiken met een mooi bochtje kant en klaar maatwerk;



Nieuwe motorrubbers;



Tevens heb ik nu een setje 17 inch RH ZW-1 overgenomen. Denk dat dit waanzinnig gaat staan onder de bus;

__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote