View Single Post
  #9  
Old 20-08-2010, 19:53
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Quote:
Originally Posted by Tiefleger
Ik heb dit golfje nog niet gespot in Haaksbergen Steven, heb je hem al lang?


Heb hem al een jaar of 6 a 7.

Het was oorspronkelijk een 1.1 GG motor. Heb hem omgebouwd naar een (bijna) 2.1 16v motor. Motor is helemaal opnieuw opgebouwd met een AAZ diesel onderblok en diesel krukas van een golf 3. Overmaat gesmede zuigers en geflowde kop. Andere nokkenassen met verstelbaar nokkenastandwiel. Vliegwiel lichter gemaakt. Alles uitgebalanceerd en uitgewogen. Kop uitgelitert. Zuigers aangepast, drijfstangen aangepast, tussenas dunner gemaakt, oliepomp aangepast. etc etc.

Remsysteem voor Scirocco 16v achter golf 2 16v Scirocco 16v hoofdremcilinder. Diverse sensoren en meters zoals oliedruk, olietemparatuur en watertemparatuur van VDO, Van Kronenburg airflow meter. Schroefset van Supersport. Complete uitlaat van RVS van Powersprint inclusief spaghettie.

Maar ben er al heel lang mee bezig. Motor is al een jaar of 4 klaar. Alleen laatste weken ben ik bezig geweest met alle electronica uitzoeken. Was nog wel even wat werk. Maar met wat hulp hier via het forum heb ik alles uit kunnen zoeken.

Wil hem nu eerst APK klaar hebben en laten keuren. Daarna motor inrijden en misschien ombouwen naar Digifant 1.
Reply With Quote