View Single Post
  #17  
Old 10-01-2020, 16:28
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by LRR
Ik heb in de opslag nog ergens een hele stapel oude autotijdschriften uit die periode.
Hierin staan ook veel advertenties van garages etc in.
Als ik een keer in de gelegenheid ben dan spit ik ze voor je door ! (Kan wel eventjes duren )


Dat zou super zijn, hoop dat er iets bruikbaars tussen kan zitten! Ben zelf nu ook kranten aan het doorspitten uit die tijd op zoek naar Flyer's, heb al 11 verschillende gevonden. Wil eens kijken hoeveel ik er kan vinden en zo ook een beeld te krijgen van hoeveel er ooit wellicht zijn geleverd. Zodra ik mijn overzicht klaar heb zal ik het hier delen.


Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
https://www.houbenclassiccars.nl/volkswagengolf11979/

Misschien heeft deze man nog wat info?

Heb bij mn ouders gevraagd, die wisten wel dat die uitvoering er vroeger was en dat je zo'n model wel eens tegen kwam, maar verder geen gegevens over helaas..
Volgens hun wou je in die tijd dan graag het nieuwe (facelift) model met de brede achterlichten en één met achterruiten wisser en nieuwe tellerklokken, dubbele koplampen, brede bumpers, etc. En zo gaat het tegenwoordig eigenlijk nog steeds..

Best uniek dus als je zo'n model hebt. Zo had je vroeger in NL de golf 'S' uitvoering.
Deze zijn heel veel op export naar Duitsland gegaan omdat ze daar bijna niet verkocht zijn..

Misschien dat ze ergens anders in Europa nog de flyer uitvoering kennen?


Dankjewel Johan voor het navragen! Heb de auto zelf gekocht bij Houben Classic's haha dus die informatie heb ik al. Uniek is de auto zeker, ik kan inderdaad eens bij onze buurlanden proberen maar de auto is zover ik kan nagaan enkel hier in Nederland geleverd (op wikipedia staat dat overigens sinds 2015 ook vermeld) zou toch mooi zijn als we diegene die het geplaatst heeft kunnen vragen naar informatie.

Achja leuke zoektocht! Bedankt voor de update weer en ik hou jullie ook op de hoogte!
Reply With Quote