View Single Post
  #51  
Old 11-01-2017, 14:30
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@vdWal
bedankt, leuk!

@The Skinnmeister
thx!

@VWFS
Leuk!

@Frank
PB even je adres dan stuur ik deze in een envelop naar je op.

@René, Martinus
Gaat goed! Het is een Michelin compressor, 50 liter. Dit is een vrij nieuwe lijn. Deze heeft een 3 pk motor (dubbele zuiger) maakt daardoor (maar) 67 decibel en 220 liter netto lucht per minuut.
Ik gebruik hem in in een inpandige garage in een tussenwoning.
Ik mag mijn buren wel dus ik zal in de avond niet lopen stralen maar het geluid van de compressor is in iedergeval niet overweldigend hard!
Trillingen zijn er zeker maar heb deze op een rubbermat gezet om ook dit wat te beperken.
Wilde eerst zelfs nog een hele box gaan maken mocht trillingen of geluid zwaar tegenvallen maar is tot dusver niet nodig.

De compressor is tijdens het stralen wel gewoon vrijwel direct mee aan het lopen ondanks dat ik deze op 5 bar heb afgesteld. In de specificatie van de straalkast staat dat je ook op 4 bar kan afstellen maar ik wil inderdaad door kunnen werken en niet wachten dus de compressor moet werken.

De compressor is dus net aan bemeten voor de taak. Zelfs dus aan de lichte kant voor stralen maar het werkt voor wat ik er mee doe prima. Dit lukt voorheen gewoon niet met die chineese modellen.
Wat doe ik ermee; klein werk; bouten, moeren, motorsteunen, baksteunen die hergebruikt kunnen worden. Omdat de prijzen bij de dealer, fabory gewoon over de kop zijn gegaan voor goede kwaliteit bouten.
Ik zet alles wat ik straal minimaal in de zinksprak (gebruik nu VHT) en lak af naar kleur indien gewenst. Je kan bouten en moeren ook laten galvaniseren / verzinken als je dat orginele laagje terug wil.
Het moet bij mij netjes zijn maar dit project is voor mij geen show project.
Straalmiddel is Speedblast, geeft wel wat stof..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote