View Single Post
  #11  
Old 31-10-2017, 13:56
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
De symptonen die je beschrijft had ik ook echt exact hetzelfde en bij mij waren de lagers ingelopen..

Waar je op moet letten (ging bij mij toen ook bijna fout, het werd net optijd gezegd tegen me) is dat bij sommige vag bakken je de bak/motor moet kantelen met het bijvullen van olie.

Omdat die bak gereviseerd is is die compleet leeg. Normaal gesproken als je de olie ververst blijft er altijd wat olie in de achterste kamer zitten (laatste twee versnellingen?) Als je nu dus geen olie had in die laatste kamer hebben de lagers zonder olie gelopen (wat zou kunnen verklaren waarom je het bij 120km/h hoort)

Dit is in elk geval zo bij de 6bak versnellingsbakken en ik dacht dat mij toen verteld is dat dat bij veel bakken van vw is maar welke weet ik niet precies. Check in elk geval ff je olie nu kan goed zijn dat er ineens veel minder in zit omdat die kamer nu weer gevuld is.


Hey bedankt voor het meedenken, tijdens het vullen heb ik hier inderdaad rekening mee gehouden. Ken die 085 layout nu uit mn hoofd van binnen, de 5e versnelling zit inderdaad achter deze kamer verstopt!

Ik heb de auto vlak gezet en bak gevuld tot het uit de vulplug kwam (ging 3.3 liter in. Vervolgens eerst alles een kwartier gegeven om te verdelen in de bak. Hieropvolgend banden van de grond, auto rustig een keer door alle versnellingen laten draaien. Bak laten afkoelen, en vervolgens nogmaals olie gepeild, minieme hoeveelheid bijgevuld (100 ml ong.) en toen liep er weer olie uit de vulplug. Vervolgens een korte testrit gemaakt even achterlangs bij ons en nogmaals met koude bak en motor olie gepeild, lag precies op peil.

Nadat ik het geluid weer begon te horen nogmaals niveau gecontroleerd, lag perfect.

Ik durf dus met vrijwel 100% zekerheid te zeggen dat deze niet drooggestaan hebben!
Reply With Quote