View Single Post
  #49  
Old 21-05-2016, 22:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Ik heb geen idee wat zo motor weegt maar vast niet zwaarder als een r32 toch. Of heb ik het bij verkeerde eind wilco.
Ik had 30 kg over. Met keuren.



Deze motor weegt minder, maar veel mensen vergeten nog wel eens dat er een turbo, met intercooler etc aan hangt en wat een originele r32 niet heeft natuurlijk en wat toch veel extra gewicht met zich mee brengt. Desondanks denk ik dat hij nog steeds minder weegt, maar het is straks de bak die het probleem zal zijn, want er zal waarschijnlijk een TTRS DSG (MYD) aan komen te hangen en weegt iets van 97kg zonder tussendiff

Het gewicht van deze motor hangt gunstiger doordat deze naar achteren hangt ipv naar voren wat het rijgedrag erg beïnvloed. Het word geen race of rally-auto gelukkig, maar er zal voornamelijk mee gesprint gaan worden, en dit van uit een rollende start waardoor er andere regels van belang zijn.

Omdat deze auto in België zal komen te rijden, ben ik niet bezig geweest met het gewicht al probeer ik hier wel zo goed mogelijk mee om te gaan. De veiligheid baart mij de meeste zorgen omdat ik het chassis te zwak vind voor deze motor die niet alleen veel weegt, maar ook goed is voor zo'n 500pk met 680Nm op alleen de voorwielen
Reply With Quote