View Single Post
  #141  
Old 02-02-2019, 16:21
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by DutchWilco
Het antwoord zal anders zijn dan misschien verwacht, maar ook ik las deze, slijp het meeste weg met een slijptol (met een schijf die ik het prettigst vind werken) en daarna en als laatste met de roloc en vooral niet met een te fijne schijf ivm warmte inbreng enz. Grotere vlakken werk ik nog wel een na met de schuurmachine, maar het belangrijkste zit hem toch in de voorbereiding en het lassen zelf denk ik en ik zou niet weten hoe ik dit anders uit moet gaan leggen.
Het is niet zo dat je even een paar platen tegen elkaar aan las, maar het is een proces van waar je begint, tussendoor vast hechten, beetje kloppen en slijpen enz enz. Soms heeft deze nog wat nabewerking nodig dmv krimpen, kloppen enz.

Voor als het netjes moet/kan/mag ben je hier veel langer mee bezig als dat het er even ingemaakt moet worden en kan soms wel 2x zo veel werk schelen tussen het zo netjes mogelijk en het er inlassen zodat het weer een jaar of wat mee kan. Ik mag deze gelukkig zo netjes klaar maken, maar dat is niet van vanzelfsprekend en zal bij veel mensen anders zijn omdat dit werk niet altijd gewaardeerd/gezien word en veel mensen liever een dikke motor zal willen kopen voor het geld ipv te investeren in een goed chassis.


Bedankt voor je antwoord
Ik snap denk ik wel wat je bedoeld

Als je plaatwerk niet netjes aansluit en het laswerk niet goed is kun je slijpen/schuren wat je wilt maar zal het nooit 100% zijn dus een goede voorbewerking is nodig om aan het einde een net resultaat te krijgen
Reply With Quote