View Single Post
  #460  
Old 23-12-2019, 22:47
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Inmiddels een remdruk begrenzer gevonden die niet lekt

Maar nu een nieuw probleem...
Bleek ook nog dat de remservo of rempot niet de juiste was.
De pen binnenin die op de remdruk verdeler drukt was te kort,
Waardoor ik rempedaal al halfweg moest ingedrukken vooraleer ik de remverdeler aanraakte en daarmee praktisch geen rem had.
Dan maar een andere remservo gestoken waarvan de pen +_ 3 cm langer is
(een die evenwijdig met uiteinde van de servopot zit daar waar je de remdrukverdeler op schroef) en nu heb ik meteen druk op de remdrukverdeler als ik rempedaal bedien.

Dan maar eens een ritje mee gaan doen. Wat blijkt alle versnellingen werken goed. Alle versnellingen waren dan ook netjes op de pook as afgesteld geweest.
Enkel zodra je wat snelheid + 25 km/u maakt komt een dreunend/schrapend geluid uit de boite. Het enige aan de wagen dat niet was vernieuwd. Maar dat kan je pas weten zodra je er eens mee rijd ook.. want motor en boite had ik nooit horen draaien.
Dus vandaag dan maar de boite gedemonteerd en ben van plan nu deze ook volledig te vernieuwen en te kijken wat er aan de hand is. Want toen ik de olie van de boite 10 jaar geleden afliet kwam daar maar 0,5l olie meer uit. Dus de tanden konden geen olie meer opsmijten in boite waardoor de lagers droog draaiden. Ik denk deze donderdag een open te gooien fotos volgen
Reply With Quote