View Single Post
  #2  
Old 20-03-2008, 23:23
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Ik ben bezig om m'n Jetta met een 1.3 GF motorblok om te bouwen naar 36mm Honda CBR carbs.
Nou ben ik de afgelopen dagen bezig geweest om het zooitje te monteren, maar nou loop ik tegen enkele problemen aan, waarvan ik hoop dat jullie me hier misschien even kunnen helpen.

Het grootste probleem is de benzine aanvoer.
Ik heb het als volgt aangelegd:
-vanaf de leiding van de tank een Facet Red Top electrische benzinepomp
-daarna een benzinedrukregelaar
-dan een benzinedrukmeter
-t-splitsing naar de aanvoer van de carburateurs
-vanaf de retour/overloop van de carbs een t-splitsing, en van daaraf aangesloten op de routerleiding van de benzinetank

Nou is het probleem dat als ik m'n benzinepomp aanzet, hij netjes gaat pompen, alleen als de vlotterbakken vol zijn, komt de benzine langs de leidingen er weer uit lopen.
Dat lijkt mij dus dat de vlotterbak vol is, en de aanvoer wordt stopgezet door de vlotterpin.
Hoe moet ik dan oplossen?
Ik heb al die vlotterpinnetjes eruit gehaald, waardoor de benzine wel via de retour terug ging. Alleen liep ook de benzine via de sproeierbuis omhoog, waardoor heel de motor vol met benzine liep

En de ontsteking, hoe stel je die af op 14 graden bdp, zonder enig afstelgereedschap?


Wat is je benzine druk dan 0,3 bar moet genoeg zijn. Red top is wel een zware pomp 170 liter@7 psi ofzo? Anders zijn je vlotterspennetjes gewoon nog smerig ook al lijken ze schoon dat heb ik ook vaak gehad dus even goed schoonblazen, de carburateurs en de naalden. Eigenlijk ben je helemaal geen overloop/retour nodig.
Je bent wel een stroboscoop lamp nodig om je ontsteking af te stellen en hij mag wel wat vroeger

Groeten Niels
Reply With Quote