View Single Post
  #1  
Old 23-03-2016, 19:38
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default Nieuwe aanwinst!: Audi S3 8L Quattro 1999

Zoals de titel al aangeeft, bij deze mijn nieuwe Daily!

Het betreft een Audi S3 8L 1.8 Turbo met 210PK uit 1999. Het is een pré-facelift model dat eigenlijk maar 1,5 jaar gebouwd is.



















In eerste instantie was ik opzoek naar een A4 B5 1.8T, maar toen ik erachter kwam dat een S3 in dezelfde gewichtsklasse valt als een A4 was dit wel een iets leukere keuze.

De Auto is compleet met alle facturen, boekjes, historie enz.

Afgelopen 3 jaar zijn er o.a. de volgende dingen aan gedaan:

-nieuw tweemassavliegwiel + koppeling
- nieuwe turbo
- nieuwe klepstoters
- nieuwe koppakking
- nieuwe zuigerveren
- nieuwe bobine's
- nieuwe schijven+ blokken voor
- nieuwe remblokken en klauwen achter

En dit van km-stand 199.000 tot nu (203.000). Wel staat hij al bijna 3 jaar stil.

De auto loopt verder als een zonnetje. Voor de APK hoeven er alleen maar 4 nieuwe banden op en de uitlaat lekt. Maar dit kan gelukkig gelast worden.

Buiten de APK zijn er ook wel een paar dingen aan de hand. Vermoedelijk moet er een nieuwe accu in (die was in ieder geval leeg toen ik de auto op ging halen) en de gasklep moet gereinigd worden aangezien de auto danst bij stationair toerental.

Verder moet er optisch het een en ander aan gebeuren maar dat is niet echt iets waar ik me druk om maak aangezien dat makkelijk op te knappen is.

Er zit een ABT Logo op de auto, maar of dat hij ook echt getuned is bij ABT weet ik niet. Dat zou ik nog even uit moeten zoeken.

De golf cabrio gaat voorlopig even op een laag pitje aangezien ik nog niet precies weet of ik hem wil houden of niet.

Binnenkort meer updates over de s3

Grtz wessel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote