View Single Post
  #1  
Old 27-02-2018, 18:03
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default Golf 2 GTI 16V PL weer de weg op...

Na vijf jaar is het dan eindelijk zover... de 16V (PL) die ik geschorst had staan wil ik weer de weg op helpen om er heerlijk mee te gaan cruisen. Zoals hij er tot nu toe bij stond beleef ik er geen plezier van. Het zal geen full bottom-up restauratie worden, maar in eerste instantie de weg op, de APK door en km-plezier genereren. Dan stap voor stap wat punten aanpakken voor nog meer plezier. Bij belangstelling plaats ik hier wat voortgang en vraag ik ongetwijfeld om hulp!



Ik heb de GTI jaren terug ooit eens gekregen nadat ik de vorige eigenaar heb geholpen met wat mankementen. De carrosserie is erg slecht en het is me nooit echt gelukt de KE-Jetronic perfect te laten lopen.

Vanmiddag het begin: de accu heb ik opgeladen, met de hand heb ik voorzichtig de krukas rondgedraaid, koelvloeistof aangevuld, olie gecheckt en toen met kloppend hart de sleutel omgedraaid... starten, lopen... na vijf jaar stilstand!? dit noem ik nog eens een bemoedigend begin.


Ik heb de voorruit eruit gehaald, want daar zat een barst in waar hij de APK niet mee door komt. Die rand heeft behoorlijk wat roest en op één plek is er niets over van de rand. Onder de rand zit ergens een gat naar de motorruimte. Daar zal ik t.z.t. wat aan moeten doen.
Voorlopig ga ik de roest deels wegwerken, Fertan smeren en een nieuwe ruit terugzetten. Het is niet netjes, maar ik wil hem door die APK hebben.

De auto heeft overigens een behoorlijk aantal roestplekken en laswerk. Rechtsachter heeft het er alle schijn van dat er een aanrijding is geweest die is weggewerkt. Op de lasnaden langs het dak en de onderrand en achterklep roest hij door...

Ik kan zelf niet lassen, dus als er iemand is die me erbij kan helpen om op termijn alles netjes te krijgen, dan hoor ik dat graag.

Plannen met de auto:
1) APK
2) KE-Jetronic perfect laten lopen
3) Laswerk, lakwerk
4) Interieur (recaro) herstellen
Het thema is zo origineel mogelijk. De auto is uit 1988, zou smalle bumpers moeten hebben en zeker niet deze velgen. Voor de rest is hij redelijk origineel nog.
Reply With Quote