Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-12-2011, 10:49
polo 6n 1995 polo 6n 1995 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 114
Default Temperatuur sensor uitlaatgassen Golf 5

Hallo,

Ik ben sinds 9/11/11 de troste eigennaar van mijn volkswagen golf 5 1.6 FSI.
nu kocht ik hem met een storing, namelijk de NOX (lambda) sensor was kapot.
Dit was een reparatie van ongeveer 700 euro.. nu heb ik dat donderdag 01/12/11 laten repareren en gelijk de dag na de reparatie ging het motormanagement lampje weer branden.

Ik weer naar de Volkswagen dealer en dit keer blijkt het de temparatuur sensor te zijn voor de uitlaatgassen.. weet iemand of dit er misschien mee te maken kan hebben met die vervanging van de nox sensor? dat het niet gewoon pure toeval is dat deze gelijk na de vervanging kapot gaat?

alvast bedankt!
Groet,
Sander
Reply With Quote
  #2  
Old 07-12-2011, 18:29
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Is gewoon hetzelfde probleem.
Beter naar een universele garage gaan.
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #3  
Old 07-12-2011, 19:25
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Nox sensor lijkt mij niet mogelijk omdat ze dat niet kunnen meten.
Ik denk dat ze de lambda sensor bedoellen.
En ik weet niet hoeveel lambda en o2 senzoren je in de auto hebt maar ik denk zelf 2 of 3.
En die kunnen allemaal een keer kapot gaan.
Als je naar de universeele garage gaat zal het zijn dat je ook een universele lambda sensor krijgt die verkeerde waarde`s doorgeeft.
Waardoor de motor dus ook verkeerd word afgeregeld waarschijnlijk met motorschade tot gevolg.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #4  
Old 08-12-2011, 22:34
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Dat is onzin wat je zegt over universele garage's en dat de lambdasonde dan universeel is en verkeerde waardes geeft.
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #5  
Old 10-12-2011, 14:27
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Nox sensor is tevens je lambda sensor na kat, dus dat deze defect was kan heel goed gaan wel vaker defect bij de 1.6, overigens is deze gewoon te testen en uit te lezen e.d

Daar naast kan het zijn dat er nog een losse temp. sensor aanwezig is, lijkt op een lamda sensor maar dan smaller zit ook na de kat normaal gesproken.

Dus lijkt niet het zelfde probleem aangezien we hier praten over 2 verschillende sensoren, het kan wel zijn dat ze beide door het zelfde probleem defect zijn gegaan, bijvoorbeeld vocht in de uitlaat.

Dat van de universele garage is natuurlijk bullshit die monteren meestal gewoon originele delen, tevens is die nox sensor ook een regelapparaat vandaar de prijs helaas.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #6  
Old 29-05-2012, 15:44
polo 6n 1995 polo 6n 1995 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 114
Default

Bedankt voor jullie reacties.

Zowel de NOX als de Uitlaatgas temperatuur sensor is gerepareerd.
Bij Volkswagen dealer.
Nu brand het lampje weer (3de keer) en denk dat het dit keer mijn 3de sensor is (zitten er 3 dacht ik) Kan dit allemaal? wordt hier een beetje gek van :P

Ik kreeg ook te horen toen ik een beurt liet uitvoeren bij een universele garage dat mijn katalysator er tussen gelast zit. Is dit standaard? Zo nee, kan dit problemen veroorzaken?
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2012, 17:42
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Weer even laten uitlezen en melden dat je lampje weer brand, ben wel benieuwd welke storing hij nu geeft.

Weet je of je kat origineel is ? Omdat deze er tussen gelast is ?
Weet je toevallig ook je motorcode ? er zijn namelijk ook software update's nodig bij het vervangen van nox sensoren bij bepaalde type motoren.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #8  
Old 29-05-2012, 18:02
polo 6n 1995 polo 6n 1995 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 114
Default

Ik laat hem volgende week even uitlezen! Ben zelf ook benieuwd!
Heb geen idee of de kat origineel is! Zal daar ook eens achteraan gaan en bij de vorige reparaties heeft de auto wel een software update gekregen maar de motorcode weet ik niet!

Ik laat de uitslag nog wel even horen!

Quote:
Originally Posted by Boss
Weer even laten uitlezen en melden dat je lampje weer brand, ben wel benieuwd welke storing hij nu geeft.

Weet je of je kat origineel is ? Omdat deze er tussen gelast is ?
Weet je toevallig ook je motorcode ? er zijn namelijk ook software update's nodig bij het vervangen van nox sensoren bij bepaalde type motoren.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-06-2014, 14:02
polo 6n 1995 polo 6n 1995 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 114
Default

Quote:
Originally Posted by polo 6n 1995
Ik laat hem volgende week even uitlezen! Ben zelf ook benieuwd!
Heb geen idee of de kat origineel is! Zal daar ook eens achteraan gaan en bij de vorige reparaties heeft de auto wel een software update gekregen maar de motorcode weet ik niet!

Ik laat de uitslag nog wel even horen!


Nog even een update na een paar jaar :P
Heb het links laten liggen omdat ik er gillend gek van werd.
Volkswagen dealer in Nieuwegein heb ik geen vertrouwen meer in.
Ben nog een paar keer terug geweest en toen is er nog een stukje kabelboom vervangen en mn uitlaat opnieuw gelast etc.
Maar het ging maar niet weg..
Nu ga ik er toch maar weer eens even een blik op werpen en het proberen (goedkoop) in orde te maken. Ik vind de auto te lekker rijden om weg te doen (en er zit al teveel geld in om hem te verkassen)

Ik heb trouwens een BAG motor (is mij verteld)
Mijn kat is niet origineel maar wel in orde.

inmiddels zelf de auto uitgelezen en ik krijg foutcode P2211.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is om de melding/fout software matig weg te laten schrijven? ik vind het wel belangrijk dat de auto dan wel gewoon goed rijd zonder inhouden etc.
__________________
Polo 6N 1.6 1995
Golf MKV 1.6FSI 2004
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum