Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 23-08-2018, 22:11
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
Turbojo..hoe zat dat eigenlijk met die vanghaken aan de motorkapscharnieren..was dat ook bouwjaar afhankelijk?
ik meen ooit een '80er gehad te hebben die het had..


Vanghaken horen op een gti van modeljaar 1976, 1977, 1979 en 1980 in 1978 werd de vanghaak achterwegen gelaten. Zo heeft mijn 11-77 zwarte gti ze dus niet want dat was al modeljaar 1978. Mijn Gli cabrio van 12-79 heeft weer wel vanghaken. De 77er gti van het filmpje heeft wel de vanghaak-ogen in de waterbak maar de vanghaken zelf ontbreken. Zie deze auto als een bij-elkaar-geraapt-zooitje. Er staat nu in Duitsland een motorblok van een 77er gti te koop inclusief chassis nummer. Zoek er een carrosserie bij, een interieur en een dashboard en klaar ben je. Zo gaan veel mensen voor gaas door een bij elkaar geraapte auto te kopen voor de hoofdprijs.
Reply With Quote
  #62  
Old 23-08-2018, 22:25
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Hier kan je de rechter veerpoot zien.
VW Golf GTI uit 1978

Reply With Quote
  #63  
Old 23-08-2018, 22:32
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by VW-WOBSHOP
Hier kan je de rechter veerpoot zien.
VW Golf GTI uit 1978



Heb je deze auto al verkocht?
Reply With Quote
  #64  
Old 23-08-2018, 22:34
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Heb je deze auto al verkocht?



Is nog niet verkocht.
Reply With Quote
  #65  
Old 23-08-2018, 22:37
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by VW-WOBSHOP
Is nog niet verkocht.


Je kunt hem hier in de aandacht brengen.Lopen toch 1500 mensen mee te lezen hier
Reply With Quote
  #66  
Old 23-08-2018, 22:45
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,248
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Je kunt hem hier in de aandacht brengen.Lopen toch 1500 mensen mee te lezen hier



Ja dat klopt zeker. Zal er een keer een advertentie aan wagen. Thanks
Reply With Quote
  #67  
Old 24-08-2018, 08:08
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Vanghaken horen op een gti van modeljaar 1976, 1977, 1979 en 1980 in 1978 werd de vanghaak achterwegen gelaten. Zo heeft mijn 11-77 zwarte gti ze dus niet want dat was al modeljaar 1978. Mijn Gli cabrio van 12-79 heeft weer wel vanghaken. De 77er gti van het filmpje heeft wel de vanghaak-ogen in de waterbak maar de vanghaken zelf ontbreken. Zie deze auto als een bij-elkaar-geraapt-zooitje. Er staat nu in Duitsland een motorblok van een 77er gti te koop inclusief chassis nummer. Zoek er een carrosserie bij, een interieur en een dashboard en klaar ben je. Zo gaan veel mensen voor gaas door een bij elkaar geraapte auto te kopen voor de hoofdprijs.


feitelijk..is het overzetten van het nummer in een donorkas ,geen omkatten
je meld de donor gewoon af bij de RDW en gaat met de kas verder..
mits de donor niet gestolen is natuurlijk..
theoretisch vervang je gewoon alles rondom het chassisnummer..als je de firma Nothelle gevolgd hebt een paar jaar terug ,heb je iets soortgelijks gezien..
die hadden ook een 77er of vroeg 78 ,die ze helemaal gerestaureerd hebben
daar is alles behalve het dak geloof ik nieuw ingegaan ,zo rot was die auto..

vroeger kwam het andere wel meer voor ,ik heb zelf ooit een 78er ingeruild op een Passat ..in een tijd dat ik er zelf nog niet zoveel kijk op had..
een zilveren GLD ,maar wel met kunstof bumpers en brede achterlichten..
er zat toen wel een dashboard in met ronde klokjes..
het is dat een vriend van mijn vader er op wees dat het een 1,6 diesel was..de 5 bak er waarschijnlijk altijd al onder had gezeten..en dat er op het voorfront een plaatje had gezeten met het chassisnummer en Bruxelles D'ieteren erop..(zag je nog in de lak staan)
waarschijnlijk een late 80er geweest (gestolen in Belgie) ,waar men voor het 'gemak' en enigszins camoufleren het oude dashboard in gezet had..
nu keek men bij de APK toen niet zo heel nauw ,maar bij een verkeercontrole of onderzoek had ik zwaar de Sjaak geweest
heb het gesloopt en de kas afgemeld en afgevoerd..was achteraf toch een duur geintje..

tsja..zo word je wel iets kieskeuriger en voorzichtiger (niet perse negatief)
Reply With Quote
  #68  
Old 24-08-2018, 15:24
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Deze pic heb ik gemaakt afgelopen juli op de Golf 1 meeting te Wolfsburg, dit is onder de kap van een GTI van december 1976, ongerestaureerd en nog de originele koets, niks overgezet




Het enige verschil wat me alleen maar opvalt qua veerpoot bij deze met die in het filmpje is dat bij die in het filmpje een soort inkeping zit waar de veerpoot overgaat naar het binnenscherm.

Edit.: ik bedoel dat waar de pijl naartoe wijst


__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 24-08-2018 at 15:33.
Reply With Quote
  #69  
Old 24-08-2018, 15:46
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Nog wat pics van de december '76 GTI afgelopen maand te WOB








__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 24-08-2018 at 15:49.
Reply With Quote
  #70  
Old 24-08-2018, 16:11
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

lijkt ongerestaureerd of niet..of in ieder geval 2 decennia geleden ofzo..
knap dat hij zolang zo netjes gebleven is..ik heb modellen met brede achterlichten meegemaakt waar de achteras finaal van afgerot was..of de types van voor ´80 waar gewoon allebei de A stijlen afgerot waren bij het schutbord..

echt een mooi ding..ben benieuwd hoe zoiets rijd..is voor mij zeker (buiten wat karweien die ik voor medeforummers heb gedaan)14-15 jaar geleden dat ik in een Golf 1 gereden heb..
Reply With Quote
  #71  
Old 24-08-2018, 16:42
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Is dus ongerestaureerd...ik ken deze wagen nog van bijna 20 jaar terug, was destijds al met de vorige eigenaar, 'n Duitser al op het allereerste Golf 1 treffen in Wolfsburg in 1999.

Deze GTI heeft trouwens ook nog in 2001, toen ook nog altijd in het bezit van de vorige eigenaar, als "fotomodel" gestaan in het Duitse "Motor Klassik" oldtimermagazine

Aan de a stijl rechts heeft deze duidelijk een slechte plek, dat zou de eigenaar binnenkort ergens laten repareren.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #72  
Old 24-08-2018, 16:56
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

zit zelfs nog het stickertje op van de handelaar waar die destijds nieuw verkocht is, hoe ongerestaureerd wil men het hebben




Edit. en ik heb zelfs al bij een 83er Pirelli GTI in 1997 al (!) aan de achterasopname rechts moeten laten lassen omdat deze daar een doorgeroest punt had, bij de rdw was dat destijds niet opgevallen toen ik hem invoerde.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 24-08-2018 at 17:00.
Reply With Quote
  #73  
Old 24-08-2018, 19:45
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Deze pic heb ik gemaakt afgelopen juli op de Golf 1 meeting te Wolfsburg, dit is onder de kap van een GTI van december 1976, ongerestaureerd en nog de originele koets, niks overgezet




Het enige verschil wat me alleen maar opvalt qua veerpoot bij deze met die in het filmpje is dat bij die in het filmpje een soort inkeping zit waar de veerpoot overgaat naar het binnenscherm.

Edit.: ik bedoel dat waar de pijl naartoe wijst




Is dat het enige verschil wat je ziet? Je ziet toch wel dat de rand direct rechts van de kop van de pijl een stuk breder is dan bij die rode?
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #74  
Old 24-08-2018, 19:49
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

hier en daar een slechte plek repareren met ouderwetse loodhoudende lak..maar nimmer overspuiten als het niet nodig is..en geen spullen opschroeven van een 83er bijvoorbeeld..als het goed is zit hier ook nog het oude Marsrot op pre LA3A
origineel is hij maar 1 keer..
echt een fantastisch ding..
Reply With Quote
  #75  
Old 24-08-2018, 20:01
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Vanghaken horen op een gti van modeljaar 1976, 1977, 1979 en 1980 in 1978 werd de vanghaak achterwegen gelaten. Zo heeft mijn 11-77 zwarte gti ze dus niet want dat was al modeljaar 1978. Mijn Gli cabrio van 12-79 heeft weer wel vanghaken. De 77er gti van het filmpje heeft wel de vanghaak-ogen in de waterbak maar de vanghaken zelf ontbreken. Zie deze auto als een bij-elkaar-geraapt-zooitje. Er staat nu in Duitsland een motorblok van een 77er gti te koop inclusief chassis nummer. Zoek er een carrosserie bij, een interieur en een dashboard en klaar ben je. Zo gaan veel mensen voor gaas door een bij elkaar geraapte auto te kopen voor de hoofdprijs.


Dus een carrosserie van een 1.1 uit 77 gecombineerd met een GTI 77 chassis nr erin gelast vindt jij méér een echte GTI dan een carrosserie van een echte GTI 77 met veerpoten van een later model?!
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #76  
Old 24-08-2018, 20:08
Erik_vw's Avatar
Erik_vw Erik_vw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 363
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
hier en daar een slechte plek repareren met ouderwetse loodhoudende lak..maar nimmer overspuiten als het niet nodig is..en geen spullen opschroeven van een 83er bijvoorbeeld..als het goed is zit hier ook nog het oude Marsrot op pre LA3A
origineel is hij maar 1 keer..
echt een fantastisch ding..


Bekrompen gedoe altijd over de nog orginele lak die dof en lelijk is, wat is dat toch voor onzin, wat is daar de meerwaarde nou van?
Gewoon in orde maken die slechte plekken en daarna compleet overspuiten in de orginele kleur met verse lak.
__________________
- = MK1 '77 = -
- = T3 Club Joker '89 = -
- = Polo 6R '10 = -
- = A4 B6 '04 = -
Reply With Quote
  #77  
Old 24-08-2018, 20:10
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

nee..ik denk dat hij bedoelt dat de GTI uit de film een veel jongere Golf ,misschien niet eens een GTI ,is die men teruggebouwd heeft naar modeljaar 77
daarbij gebruikmakend van chassisnummer..kabelboom,blok en bak ,dashboard ,interieur..een hoop spullen van VW classicparts en werk34
dan zou het zonnedak ,dat overigens meer lijkt op iets uit eind jaren 80/begin 90 ook beter te verklaren zijn..
dat had beter gepast bij een Golf die toen pak hem beet 10 jaar oud was..in die tijd..
Reply With Quote
  #78  
Old 24-08-2018, 20:15
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Bekrompen gedoe altijd over de nog orginele lak die dof en lelijk is, wat is dat toch voor onzin, wat is daar de meerwaarde nou van?
Gewoon in orde maken die slechte plekken en daarna compleet overspuiten in de orginele kleur met verse lak.


lezen is niet je sterkste kant hee kerel...
ik schrijf toch 'waar nodig is'...
de rest van de auto lijkt mij niet dof en lelijk..
je reviseert toch ook geen motor als hij niet rammelt of olie verbruikt..
Reply With Quote
  #79  
Old 24-08-2018, 20:40
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Dus een carrosserie van een 1.1 uit 77 gecombineerd met een GTI 77 chassis nr erin gelast vindt jij méér een echte GTI dan een carrosserie van een echte GTI 77 met veerpoten van een later model?!


Zijn beide geen originele auto's meer dan maar omgekat. Het gaat ook niet om de veerpoot maar om de veerpootHOUDER. Dit is een deel van de carrosserie en geen onderdeel die je ergens kunt bestellen als je je auto wilt restaureren. Waarom zou je in godsnaam als je een gti uit 1977 wilt restaureren daar veerpoothouders van het nieuwe type in willen lassen?
De gti van Rene uit het filmpje heeft een carrosserie van 1981/82 of 83 met het chassisnummer uitgeslepen uit de oude veerpoothouder en in de nieuwe veerpoothouder gelast. Hij heeft dit gedaan omdat de originele carrosserie zo rot was dat restaureren niet mee mogelijk was of wel mogelijk maar onbetaalbaar. Kan ook wezen dat hij de auto zo heeft gekocht en niet wist waar hij op moest letten en er nu achter komt(als hij dit topic leest) dat z'n auto fake is.
Ik rijdt dan liever in een originele gti van 1983 ofzo dan in een FAKE gti uit 1977.
Reply With Quote
  #80  
Old 24-08-2018, 20:41
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,789
Default

Quote:
Originally Posted by Erik_vw
Is dat het enige verschil wat je ziet? Je ziet toch wel dat de rand direct rechts van de kop van de pijl een stuk breder is dan bij die rode?


Ja dat zou het dan moeten zijn. Anyway, tot nu toe wist ik nog niet van dat verschil, weer wat bijgeleerd.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum