Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #181  
Old 15-03-2020, 11:02
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Cabriolobster
Wat is de status van dit geweldige project?

\
Het werk gaat gestaag door, maar het ontbreekt mij nog wel eens aan tijd om dit alles up-to-date te houden
Reply With Quote
  #182  
Old 15-03-2020, 11:18
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Er zat nog een stuk in met roest en heb ik vervangen voor een nieuw stuk omdat hij anders veel te dun zou worden als ik het roestlaagje er af zou slijpen en zat dieper dan gehoopt:





























Omdat de de klant (en ik ook) de looks van het oud Type mk1 mooier vinden, heb ik het achterpaneel vervangen voor een achterpaneel met de kleine achterlichten en ook de bumpers komen er van het oude type op:


































Roest tussen het sleepoog en heb ik moeten herstellen:

























En weer verder met het achterpaneel:


































Het achterpaneel is af en ben op dit moment bezig met het afwerken van diversen delen in de vloer en alles aan het voorberijden zodat ik de motor er weer terug in kan bouwen en verder kan met het pas maken van de aandrijflijn en verder techniek
Reply With Quote
  #183  
Old 15-03-2020, 11:27
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Echt vakwerk, supernetjes!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #184  
Old 15-03-2020, 11:35
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Een kunstenaar ben je!
Reply With Quote
  #185  
Old 15-03-2020, 12:03
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Pff echt super wat een werk! Bedankt weer voor de update Wilco!
Reply With Quote
  #186  
Old 15-03-2020, 12:11
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Fantastisch werk, Wilco!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #187  
Old 15-03-2020, 22:12
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

inderdaad echt weer super netjes!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #188  
Old 16-03-2020, 13:43
Cabriolobster Cabriolobster is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2019
Posts: 26
Default

super!
Reply With Quote
  #189  
Old 16-03-2020, 17:47
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Netjes!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #190  
Old 31-08-2020, 13:59
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Door diverse omstandigheden is het al weer even geleden dat ik wat nieuws geplaatst heb over deze auto. Het ging even niet zo vlot ook, maar er is inmiddels toch al weer wat vooruitgang geboekt

Er zat nog een lelijke deuk in de durpel en kon ik er mooi uithalen nu ik er een spotter bij gekocht heb











De vloer was ook nog niet af en heb de gekitte deksels er nu in vastgelast
































Omdat ik niet tevreden was over de baksteun en omdat er van dit model geen versterkte leverbaar zijn, toch maar gekozen om over te gaan op de steun zoals hij ook in de RS3 zit enz




















Het opvolgende probleem waarvan ik al een poosje wist dat hij er aan zat te komen is dat met het ingelaste front, het onmogelijk is om de motor met bar er nog in of uit te kunnen bouwen. De oplossing is er en is helaas veel extra werkt, maar zal door deze keuze ook een stuk beter gaan rijden en kom ik later op terug.

Ik heb een gat door de balk gemaakt om beide steunen te kunnen demonteren























Nog wat roest tussen het plaatwerk en het nieuwe front er eindelijk weer terug op















































De volgende stap is dat ik met de nieuwe voorwielophanging aan de gang ga
Reply With Quote
  #191  
Old 31-08-2020, 15:04
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Super netjes weer Wilco!!
Reply With Quote
  #192  
Old 31-08-2020, 19:27
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

ziet er inderdaad allemaal zoals altijd weer super netjes uit! mooie vorderingen
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #193  
Old 18-04-2021, 13:05
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik heb even wat vast gezeten met dit project doordat de motor met de grote 7-Traps DSG niet normaal in- en uitgebouwd kon worden, maar met wat trucjes lukt het nu redelijk gelukkig
Het front zit gelast en wilde ik ook echt zo houden om verschillende redenen en maak alleen een klein stuk uit het front demontabel zoals veel mensen dit ook doen bij de inbouw van bijvoorbeeld een VR6 of R32 motor.

Ook de benzinetank is eindelijk af, want ook deze kreeg ik niet helemaal zoals ik hem wilde, en kan ook eindelijk afgevinkt worden.

Verder ben ik nu bezig om alle techniek op maat te maken en zit vooral met de RDW regels die mij nogal hinderen in de mogelijkheden, maar probeer er het beste van te maken




Het is een beetje zoals hij straks op zijn wielen komt te staan en pas met de spullen die ik heb liggen om bijvoorbeeld de ET-waarde van de wielen te kunnen bepalen enz. De wielen moeten zekers een 15mm verder naar binnen, maar gaat de goede kant op zo




Er moet nog wat extra ruimte worden gemaakt, maar valt mee en is meer om dat ik alles op safe wil bouwen ipv dat alles maar net past, beter wat extra ruimte is mijn voorkeur







De achtervloer met het frame voor de Feul-cell van maarliefst 80L







De Motor er weer terug in zodat ik een nieuwe onderste steun kan maken en verder kan met het stuurhuis en tussenas enz





Reply With Quote
  #194  
Old 18-04-2021, 15:37
gijs474's Avatar
gijs474 gijs474 is offline
Volksforum aandeelhouder Mk1 R32 BFH
 
Join Date: Mar 2015
Posts: 185
Default

Prachtig metaal- en engineerwerk weer Wilco!
Reply With Quote
  #195  
Old 18-04-2021, 17:42
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Ziet er allemaal weer zeer goed uit!
mooi om zo nu en dan weer eens wat update's te zien van de projecten
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #196  
Old 21-04-2021, 06:55
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Ziet er idd weer allemaal super uit!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #197  
Old 02-05-2021, 10:31
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Bedankt voor de complimenten, het liep even wat moeizaam doordat er plannen gemaakt moesten worden, onderdelen moesten worden opgezocht en aangeschaft zoals het tussendiff enz, maar kan weer verder gelukkig

Tussendiff is onderweg en na de montage kan ik het stuurhuis op de juiste plek maken, stuurkolom passend maken en verder met de tussenas en onderste motorsteun enz. Weer genoeg te doen en is toch wel een mooie fase om alle techniek op maat te maken en delen af te kunnen werken
Reply With Quote
  #198  
Old 22-03-2022, 16:38
GolfMania's Avatar
GolfMania GolfMania is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 560
Default

Hoe ver ben je hier inmiddels mee? Ben wel benieuwd
__________________
Gr. Mark

Rides:
'03 VW Golf 4 daily
'83 VW Golf 1 GTI project

'83 VW Golf 1 LX diesel donor
'92 Mitsubishi Colt sold
Reply With Quote
  #199  
Old 28-03-2022, 08:01
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by GolfMania
Hoe ver ben je hier inmiddels mee? Ben wel benieuwd


Goedemorgen, Buiten het fijt om dat ik niet meer zo veel op de forums zit, heb ik ook nergens meer wat gepost van deze auto doordat er veel mensen zijn die alles 1op1 kopiëren helaas.

Hier naast hebben wij (prive) nogal veel te verduren gehad in het afgelopen jaar en heb ik vorig jaar 3 maanden dicht gezeten door een ernstig ongeluk waarbij een 14 Jarige jongen is omgekomen en dit jaar 6 weken door de Corona waardoor ik 2x in het ziekenhuis terecht gekomen ben enz.

We zijn inmiddels bezig met de bouw van een nieuwe werkplaats, maar hebben 6 jaar lang grote problemen gehad met de gemeente enz omdat ze mij de beloofde milieuvergunningen niet wilde verstrekken en ik op het huidige adres geen bedrijf meer mocht hebben.

Inmiddels zijn alle vergunningen rond en zijn we begonnen aan de bouw van de nieuwe werkplaats en hopen dat we weer op een gezonde manier verder kunnen. Met een groot bedrijf zal het personeel door kunnen werken en kunnen de prive-dingen beter gescheiden worden dan bij een eenmanszaak en is waar wij wel mee te maken hebben gehad helaas.

De Golf mk1 schoot lekker op tot dat de eigenaar besloot dat hij toch wel wel naar de 1000pk wilde met deze auto. Ik moet hier veel voor veranderen en aanpassen, het gaat goed, maar plaats nog geen foto's van de nogal radicale ingrepen zoals een downpipe van 102mm (4 inch) die ik kwijt moest en over de grote van de turbo nog niet gesproken daar waar eigenlijk veel te weinig ruimte voor is in de mk1
Reply With Quote
  #200  
Old 01-04-2022, 19:54
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Fijn om te lezen dat na alle ellende de start aan de werkplaats is gemaakt
en er nog steeds vorderingen zijn met de projecten!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum