Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 20-06-2019, 21:48
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Nou, weer een update...
Ik heb er totaal geen verklaring voor, maar na montage van de Sachs koppelingsplaat en drukplaat werkt alles weer als vanouds. De koppeling is optisch toch echt heel erg gelijk aan de JP variant. Het enige verschil is dat de drukplaat niet de nokjes bevat en het zou dus kunnen zijn dat de vingers daar tegenaan kwamen en hij niet ver genoeg ingedrukt kon worden. Vreemde blijft dan dat de originele ze wel had.
Toen ik voor de montage van de bak de poelie trekker gebruikte zag ik al meteen dat ik de drukplaat veel verder in kon drukken en dat de koppeling niet alleen vrij rond kon draaien maar ook merkbaar meer ruimte had.
Ik hoefde nou ook helemaal geen gekke trucs meer uit te halen met verlengen van de koppelingskabel etc. Wijze les voor de volgende keer: als het niet goed voelt, is het meestal ook niet goed.

De nieuwe koppeling geeft trouwens exact dezelfde koppel ervaring als de oude die toch wel echt versleten was (geen profiel meer). Dit had ik niet gedacht.
Reply With Quote
  #42  
Old 20-06-2019, 22:19
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Mooi om te horen dat het weer werkt, JP is gewoon troep in mijn optiek. Ik koop er nooit meer iets van.

Mk2’s koppelen sowieso al aardig hoog, misschien je koppelingskabel eens vervangen voor een nieuwe, rekken op over de jaren !
Reply With Quote
  #43  
Old 21-06-2019, 07:26
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Deze koppelingskabel is slechts een half jaar oud. En hij koppelt juist heel laag (moet vrij diep trappen voor hij ontkoppelt).
Een nieuwe koppelstang zal misschien iets verschil maken, deze is een paar mm korter dan nieuw.

Wat ik nu wel heb is allerlei mankementen die te maken hebben met dat alles los is geweest en het blok erg los heeft gezeten: de achteruitrijlichten blijven aan, er klapte steeds een zekering uit van de carburateur (bleek een draad los). Ik wil na een paar 100 km de assen nalopen en meeste bouten. Ik heb ooit eens gehad dat die bouten over de tijd heen losgedraaid waren en de as eraf klapte... dan blijf je er toch spichtig op. Zelfde geldt voor de 9 bouten van het vliegwiel. Ik vond 25 Nm best weinig voor mijn gevoel...
Reply With Quote
  #44  
Old 21-06-2019, 18:26
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Vliegwiel bouten moet je ook vervangen en op de nieuwe bouten zit loctite.

Grt Yal
Reply With Quote
  #45  
Old 21-06-2019, 21:19
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Vliegwiel bouten moet je ook vervangen en op de nieuwe bouten zit loctite.

Grt Yal


Dat ben ik nergens tegen gekomen. De bouten voor de drukgroep moet je wel vervangen en loctite gebruiken als je die loshaalt.
Reply With Quote
  #46  
Old 22-06-2019, 10:27
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Die 25 Nm vond ik inderdaad ook wel erg weinig.. maar op deze M7 bouten hoeft geen loctite, die 6 bouten die krukas in gaan wél! Laag koppelen is altijd beter op te lossen dan te hoog, met inderdaad een nieuwe koppelstang!
Reply With Quote
  #47  
Old 22-06-2019, 19:52
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Bedankt iig voor alle tips en ervaringen, sleutelt toch altijd fijner!
Reply With Quote
  #48  
Old 24-06-2019, 18:24
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Die 25 Nm vond ik inderdaad ook wel erg weinig.. maar op deze M7 bouten hoeft geen loctite, die 6 bouten die krukas in gaan wél! Laag koppelen is altijd beter op te lossen dan te hoog, met inderdaad een nieuwe koppelstang!


Dat klopt idd
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum