Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-02-2011, 13:01
rjcompier rjcompier is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1
Default Polo '95 1.6 startproblemen vochtig weer

Beste allemaal,

sorry dat mijn eerste post hier gelijk een vraag is omterend een probleem, ik brand maar gelijk los;

Mijn volkswagen polo uit 1995 1.6 benzine heeft ontzettend veel problemen met starten op een koude motor bij vochtig weer.

Als ik sochtends met name de auto wil starten dan duurt het echt zeker 10-15 seconden voordat hij aan wil slaan. De startmotor doet het goed en gooit alles goed rond. De problemen doen zich niet voor als het droog weer is. Ook met de kou was het geen probleem. Heb het probleem vorig jaar met vocht ook niet gehad pas sinds een maand of 2.

Als de auto even heeft gelopen start hij weer zoals je zou verwachten, dus gelijk. Ook als het vochtig weer is en ik heb even gereden en de auto staat bijvoorbeeld een uur of 2-3 stil start ie ook zonder problemen. Het is echt alleen bij vochtig weer en als ie meer dan 5 uur ofzo heeft stil gestaan.

Verdeelkap en bougiekabels zijn 2 weken geleden ook vervangen (dacht dat het hieraan lag).

Als de auto na de slechte start aanspringt lijkt ie de eerste 1-2 seconden een beetje tegen te stribbelen maar loopt daarna wel goed.

Ik hoop dat jullie een idee hebben.

Alvast bedankt!

GRoeten,
Robbert-Jan
Reply With Quote
  #2  
Old 16-02-2011, 22:42
tedkroon tedkroon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 18
Default

bobine defect!
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2011, 11:26
hansdevogel89 hansdevogel89 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 5
Default

Spuit eens wat water over eerst de bobine, kabel naar verdelerkap, verdelerkap en de bougiekabels, ben je er zo achter wat er lekt...
Reply With Quote
  #4  
Old 26-02-2011, 16:19
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Als je bij koude motor een keer het gas intrapt komt er dan ook een zwarte walm uit de uitlaat ??

Kan zijn dat de temp voeler een verkeerde waarde geeft, als deze kapot zijn kunnen ze -44 aan gaan geven waardoor er veel te veel benzine wordt ingespoten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum