Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2009, 19:04
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default Invoeren uit belgie --> welke papieren bij de RDW ??

Ik wil een auto invoeren uit belgie, nu heb ik al even de zoekfunctie gebruikt maar kan daar niet echt mijn antwoord vinden....

Ik heb van de beste persoon in belgie de auto overgenomen, is dus al in mijn bezit in de garage.

Ik heb bij de auto alleen een gelijkvormigheidsattest gekregen.
Meer had de persoon niet.

Nu ben ik bij de rdw geweest en ik kan deze met dit document niet invoeren , ik schijn een rose/oranje kentekenbewijs en/of inschrijvingsbewijs te moeten hebben.

wie heeft hier ervaring mee en vooral hoe kom ik hieraan.
ik heb de verkoper al benaderd en deze is vriendelijk en willend te helpen.
maar hij heeft nooit meer gehad als het gelijkvormigheidsattest.

de platen heeft hij opgestuurd naar de DIV (belgische RDW) dat hij niet meer op zijn naam is.

hoe verder, want bellen met de DIV wordt je totaal niet vrolijk (3 uur al aan de lijn gehangen zonder resultaat), nu op mailen overgegaan met de DIV.

bedankt.
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #2  
Old 29-07-2009, 19:08
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

Heb mijn bmw ook uit belgie ingevoerd, volgens mij moet hij dat zowiezo erbij hebben , ook al verkocht hij de auto aan een belg! en het is inderdaad een rood papiertje, waar op staat welke auto het is, en afmetingen enz. allemaal gegevens over de auto zelf.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-07-2009, 19:12
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

de persoon zelf zegt niks te hebben.

Ik heb 2 autos uit belgie (allebij niet ingevoerd en van verschillende eigenaren geweest) en heb bij beide alleen het gelijkvormigheidsattest en niks roods ofzo.

het gaat hier om een oldtimer scheelt dat misschien??
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #4  
Old 29-07-2009, 19:27
erik_jetta's Avatar
erik_jetta erik_jetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 922
Default

lijkt me dat oudere autos het ook hebben! maar wacht even een reactie af van een echte belg. Die kan je er misschien meer over vertellen of het altijd erbij zit of niet!

Erik
Reply With Quote
  #5  
Old 01-08-2009, 14:47
Frederikstr Frederikstr is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 99
Default

het rood papiertje zit er ALTIJD bij normaal. Is het inschrijvingsbewijs. is ook een van de papieren dat de politie vraagt als ze je tegenhouden :-)

op het rood papiertje staat het chassisnummer, aantal KW, alles dus tot zelfs het kleur.

zonder dit ben je niets. geloof mij ben een Belg :-)

Fré

Last edited by Frederikstr : 01-08-2009 at 14:49.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2009, 15:01
TomKraft's Avatar
TomKraft TomKraft is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 705
Send a message via MSN to TomKraft
Default

't roze inschrijvingsbewijs moet hij hebben idd, eventueel kan hij een bewijs van verlies aanvragen bij de politie, als hij de rechtmatige eigenaar was van die wagen (en dus op zijn naam stond ingeschreven) ...
Reply With Quote
  #7  
Old 01-08-2009, 15:29
VWwesley VWwesley is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by TomKraft
't roze inschrijvingsbewijs moet hij hebben idd, eventueel kan hij een bewijs van verlies aanvragen bij de politie, als hij de rechtmatige eigenaar was van die wagen (en dus op zijn naam stond ingeschreven) ...

Ik heb ook een golf gekocht zonder papieren. En als je de juiste mensen niet kent, heb je een groot probleem. Heb 7 maand bezig geweest om de papieren in orde te krijgen. En via via, is het in orde gekomen. Mij lachte de politie gewoon uit, en betichte mij van zwendel.

Groeten Wesley
Reply With Quote
  #8  
Old 09-08-2009, 09:17
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

en als je hem heb kijk goed of er geen nummer in geperoforeerd staat anders doen ze hem ook nog niet op kenteken zetten dat had ik namelijk ook bij mijn rallye 8maanden bezig nog steeds geen kenteken

Quote:
Originally Posted by TomKraft
't roze inschrijvingsbewijs moet hij hebben idd, eventueel kan hij een bewijs van verlies aanvragen bij de politie, als hij de rechtmatige eigenaar was van die wagen (en dus op zijn naam stond ingeschreven) ...
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #9  
Old 09-08-2009, 09:40
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

als je geen geldig buitenlands document hebt, kan je de auto ook invoeren, met een verklaring van de registrerende instantie uit het land van herkomst, dat de inschrijving in het desbetreffende land is beëindigd, en er geen bezwaar is tegen inschrijving in een ander land.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-08-2009, 18:30
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
als je geen geldig buitenlands document hebt, kan je de auto ook invoeren, met een verklaring van de registrerende instantie uit het land van herkomst, dat de inschrijving in het desbetreffende land is beëindigd, en er geen bezwaar is tegen inschrijving in een ander land.



ge kent België zeker niet

zoiets geven ze hier niet
Reply With Quote
  #11  
Old 16-08-2009, 20:12
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

Als dat inschrijvings bewijs er niet bij zit. roze kaart. Dan kan het ook zijn dat het voertuig juist niet meer op de openbare weg mag komen. Heb hier zo wel enkele donor voertuigen staan. Dit wil zeggen als het voertuig bij ongeval te zwaar beschadigd geweest is. Maar sinds begin dit jaar heb ik al 4 zo'n wagens gekocht omdat ze in beslag genomen zijn zonder verzekering en 1tje van een dealer waar ze wat wit poeder in gevonden hebben. Geen van deze voertuigen heeft schade. Maar mogen ook niet meer op de openbare weg komen... zit ook een documentje bij van de politie dat je het voertuig bij hun gekocht hebt, en dat deze dus niet meer op de openbare weg mag komen.

Over wat voor voertuig gaat het hier?

Je kan ook een schutbord met nl kenteken zoeken van hetzelfde type wagen. ;-) Maar niet iedereen wil dat straatje in.
Reply With Quote
  #12  
Old 17-08-2009, 20:56
Golfzilla's Avatar
Golfzilla Golfzilla is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,776
Default

Heb inmiddels samen met de toenmalige eigenaar een bewijs van verlies bij de politie kunnen laten maken.

Moest met de auto enal op de kar naar belgie, maargoed dat heb je er dan voorover :-)

hiermee gaan we verder met dit bewijsje :-), in ieder geval al iets in handen nu
__________________
VW Derby LS '77 RIP
VW Derby GLS '78
Reply With Quote
  #13  
Old 18-08-2011, 18:52
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Even een oud topic uit het stof...

Ik heb een mk1 gezien in Belgie.
Hier zitten de benodigde papieren bij, inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest.

Maar moet deze auto altijd gekeurd worden voor verkoop of maakt dat niks uit voor het rdw ?
De auto is namelijk gekeurd als oldtimer in belgie (wat volgens mij een erg beperkte keuring is)
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #14  
Old 18-08-2011, 18:59
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

dat maakt niet uit..
na de rdw keuring moet je hem toch alsnog apk laten keuren..
(tenzij je de apk meteen bij de invoerkeuring laat doen)
Reply With Quote
  #15  
Old 18-08-2011, 19:41
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

OK duidelijk, ik had namelijk begrepen dat (ook bij uitvoer naar NL) de auto gekeurd moest worden voor verkoop maar dat is dus niet het geval ?
__________________
www.subdubbers.nl

Subdubbers ook op facebook !
Reply With Quote
  #16  
Old 18-08-2011, 20:49
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by Golfzilla
Ik wil een auto invoeren uit belgie, nu heb ik al even de zoekfunctie gebruikt maar kan daar niet echt mijn antwoord vinden....

Ik heb van de beste persoon in belgie de auto overgenomen, is dus al in mijn bezit in de garage.

Ik heb bij de auto alleen een gelijkvormigheidsattest gekregen.
Meer had de persoon niet.

Nu ben ik bij de rdw geweest en ik kan deze met dit document niet invoeren , ik schijn een rose/oranje kentekenbewijs en/of inschrijvingsbewijs te moeten hebben.

wie heeft hier ervaring mee en vooral hoe kom ik hieraan.
ik heb de verkoper al benaderd en deze is vriendelijk en willend te helpen.
maar hij heeft nooit meer gehad als het gelijkvormigheidsattest.

de platen heeft hij opgestuurd naar de DIV (belgische RDW) dat hij niet meer op zijn naam is.

hoe verder, want bellen met de DIV wordt je totaal niet vrolijk (3 uur al aan de lijn gehangen zonder resultaat), nu op mailen overgegaan met de DIV.

bedankt.



Heb niet het hele topic doorgelezen, maar je kan de auto bij de RDW aanmelden zonder papieren. Dan controleren ze de chassisnummer etc. bij interpol of de desbetreffende auto niet gestolen is etc. dit duurt dan wel een paar weken.

Zo heb ik het ook gedaan met een oude ford waar ik geen papieren van had.
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 12-09-2011, 22:00
donmario donmario is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 204
Default

ik ben van belgie
en ik weet dat men in belgie een auto tot 1965 zonder papieren kan mee rondrijden...

maar je kan ook bij de vorige eigenaar een papier laten invullen dat het roze (inschrijvingsbewijs) papiertje gestolen/verloren is.
en dan zou hij een kopie bij de politie moeten afgeven en jij een kopie moeten afgeven aan de politie ofzo

of het nu ook zo is via nederland en belgie weet ik niet, maar je kan er eens achter horen
mvg mario

ow srr overlezen dat het al over 2 jaar geleden de vraag gesteld was
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum