Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-03-2014, 11:02
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default Alabastine Vloercoating

Wie heeft er ervaring met de epoxy vloercoating van Alabastine of Gamma huismerk?

Ik zoek een goedkope oplossing voor onder mijn brug. Op termijn moet de vloer nog eens open, omdat ik er grondspots en een afvoer in wil bouwen. Dus een tegelvloer, of een dure epoxy gietvloer wordt hem even niet. Ook heb ik zeil/vinyl overwogen, maar lijkt me niet duurzaam (lassen/slijpen, schroefjes die op de grond liggen. De huidige betonvloer wil ik beschermen tegen olie en vuil omdat anders op termijn niets meer wil hechten op de vloer.

Bovenstaande producten kun je relatief goedkoop aanschaffen indien ze in de bonus zijn en ik heb er voldoende aan, qua m2's
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.

Last edited by polopower : 05-03-2014 at 11:18.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-03-2014, 11:35
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Ik heb 3 jaar geleden een "huismerk" coating gebruikt van de Hornbach.... Die ziet er nu niet meer uit nu ik met de motorombouw bezig ben. Krijg hem gewoon niet meer schoon.
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2014, 11:40
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

En dat was ook een watergedragen 2k epoxy? Heb je de mogelijkheid om de hogedruk er over heen te halen? Ik heb een patiocleaner en de mogelijkheid om water van 40 gr. te gebruiken. Maar als de coating sowieso al niet vloeistof dicht is trekt het alsnog in de poriën van het beton. Hmmm...
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2014, 11:46
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Nou ja, zaken zoals water / kvs etc trekt er niet in, maar als er een paar dagen iets olie staat te lekken, dat gaat er never nooit niet meer uit bij mij. Van remvloeistof wordt het ook niet beter

Je kunt er zeker wel de hogedruk over halen, er zitten in ieder geval geen scheuren in de coating.

Was idd een watergedragen 2k epoxy.

Als de ombouw straks klaar is, de industrie coating er maar eens op gaan smeren die al klaar staat
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #5  
Old 05-03-2014, 20:29
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

Ik heb 1 garage voorzien van alabastine garage vloer coating.. is 2-componenten.
Met 2 pakketten heb ik de vloer 3x gedaan en tot nu toe blijft het prima zitten.
Garage is verwarmd en wordt niet zwaar gebruikt, staat alleen een auto in..

Volgende keer pak ik in ieder geval een industriele coating, op MP worden vaak potten aangeboden die stukken goedkoper zijn dan de (dure) Alabastine pakketten.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-03-2014, 20:37
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Zit hier bij me ouders ook op de garagevloer. Helaas kan het slecht tegen olie. Zelfs een setje banden een tijdje laten liggen erop geeft al vlekken.
Daarbij de kleurchips zijn geen toegevoegde waarde. Ze gingen hier drijven, dus de vloer werd niet egaal.

Ik zou toch gaan voor een rolletje vinyl. Kost niet zoveel, en als het te lelijk wordt is het zo vervangen voor een prikkie. Zeker als je nog wat aan de vloer wilt doen is het geen slechte zaak.
Niet dat vinyl zo goed beschermt. Maar beter iets dan niets.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #7  
Old 05-03-2014, 22:44
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Thnx voor de input.

@ Christiaan: staat die coating die je nu hebt, die industrie coating niet in de weg? Of is de industrie coating ook watergedragen?

@ Mtyn: ik had ook al op mp gekeken, maar ik kom voor 25 m2 niet onder de 100 euro uit. Met Gamma lukt dat wel bijvoorbeeld (zelfde als alabastine, maar dan eigen merk)
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-03-2014, 07:32
Toink Toink is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 66
Default

Ik heb 't ook in mijn garage op de vloer zitten. Goed schoongemaakt, laten drogen en daarna aangebracht. Zit er nu bijna 3 jaar in en ben er niet zo over te spreken. Op het blik staat vermeld dat het tegen autobanden bestand is...

Daarmee bedoelen ze denk ik autobanden die opgestapeld liggen, want onder een auto houdt 't gewoonweg niet. Niet bij de vooras want je draait 't zo eraf, maar ook niet bij de achteras als je auto (in mijn geval 1500kg) voor lange tijd binnen staat.

Als je eraan begint zou ik genoeg over laten om regelmatig bij te werken...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum