Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-07-2011, 12:57
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default 2.1 WBX ombouw naar 1.9D (AAZ of 1Y?)

Nou, het is weer zomer dus ik wil weer weg met de bus en omdat de benzineprijzen niet echt te harden zijn wil ik mijn camper ombouwen naar diesel. Of om laten bouwen omdat de kennis mij volledig ontbreekt.
Nu kan ik een deels gereviseerd 1Y blok met bijpassende 5-versnellingsbak in laten bouwen en mijn 5-bak en 2100cc WBX (MV) inruilen.

De vraag is alleen of dit dé weg is en misschien zijn er hier ervaringsdeskundigen die een beetje licht kunnen schijnen op het dilemma.

Het liefst zou ik natuurlijk ombouwen naar een TDi of een krachtige TD maar voor de TDi heb ik niet genoeg budget, tenminste, wat ik zo gauw op eBay en online kon vinden aan kosten voor zo'n ombouw zit je gauw tussen en €4k en €8k en dat vind ik het niet waard.
De WBX die er nu in zit heeft redelijk veel vermogen en ik ben een beetje bang dat ik spijt krijg als ik 25+ pk inlever en de 1Y in laat bouwen, aan de andere kant heb ik een hoop gelezen op brick-yard.co.uk en zijn er daar veel mensen die ±1:14 rijden op diesel en dat is wel weer héél aantrekkelijk, ook zijn er voorstanders van het rijden zonder turbo omdat die er vaak voor zouden zorgen dat de boel oververhit raakt.

De ombouw naar 1Y kan voor €2000,- gebeuren en dat is ongeveer de max die ik er voor uit wil trekken. Is dat een beetje een reëel bedrag of kan ik daar ook een AAZ voor laten inbouwen en is dat beter of niet... vragen vragen. : )

Ik heb gewoon heel veel zin om weer te rijden en de relatieve luxe van een Multivan met geluidsdemping en comfort van centrale deurvergrendeling en electrische spiegels etc. ga ik niet vinden in een omgebouwde bestelbus.

Ik hoop dat er mensen zijn die eerder voor deze keuze hebben gestaan en die weten wat er te koop is en waar je het meeste lol van hebt. De bus hoeft geen zwaar woon-werk verkeer te doen, alleen boodschappen en vakantie.

Alvast bedankt!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum