Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 20-08-2006, 18:05
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

klopt, heb ik gezien. heb jij ook zoiets gedaan al dan? die grijze 1303 op keversite is van jou?
Reply With Quote
  #22  
Old 20-08-2006, 18:12
germanlook's Avatar
germanlook germanlook is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 6
Default

nee, ik heb al vanalles gedaan, maar dat nog niet. wie weet komt het er nog wel van.
ik heb zelf een blauwe 1200 in germanlook, een 1302 cabrio, en een blank geschuurde brilkever uit 1952.
Reply With Quote
  #23  
Old 22-08-2006, 07:21
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Volgens mij kun je met het speciale torsiestaafdeksel met 'ingebouwde' lagering ook je torsiestaven laten vervallen. Ik ben er echter nog niet achteraan gegaan of dat ook echt zo is.
Dat verkoopt Franky's iig ook en het is een fractie van de prijs van zo'n 930-ophanging...(249 euri dacht ik)
Mss een idee?
Reply With Quote
  #24  
Old 22-08-2006, 23:32
germanlook's Avatar
germanlook germanlook is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 6
Default

naar mijn mening vervangen de deksels met ingebouwde lagering alleen de originele deksel, en de rubbers. dus normaal word die buis met daaraan de plaat opgevangen door rubbers, en bij die versie zit er een kogellager. je torsiestaaf blijft dus behouden.
het "nadeel" van die deksels is dat je iedere trilling en dreun ook in de hele auto hoord en voelt, dus nog erger dan dat je urethaanrubbers monteerd.

ik heb voor m'n eigen kever al eens van die torsiestaafdeksels gemaakt van aluminium, maar dan voor gebruik van de originele rubbers. maar ik vind het wel interessant om eens te proberen zo'n set van die coil-overs zoals ze ze noemen na te maken.
de middelen heb ik er in ieder geval voor, en de materialen kan ik wel aan komen!
het enige dat ik me eigenlijk nog afvraag is wat voor een verstelbare veerpoten je ervoor kan gebruiken. zijn deze speciaal voor kevers, of zou je ook bestaande van een bepaald type auto kunnen gebruiken?
Reply With Quote
  #25  
Old 23-08-2006, 09:26
Dean Dean is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 215
Default

ik gebruik nu alleen de coil-overs veren de vering en niet de torsiestaven. dus daar geen last meer van. volgens kennens is het trouwens beter voor de overall vering van de auto om ze wel te gebruiken en dan een coil-over veer van ongeveer 8 kilo te pakken. ik gebruik alleen de veerpoten. Merk AVR uit engeland. maar je kan ze ook van KW gebruiken. ze worden apart voor de kever gemaakt. MBT heeft ze ook wel. Remmele etc. het nadeel van de kever is dat de veerweg aan de achterkant erg kort is. de veerpoot moet dus erg kort zijn. aan de voorkant kan volgens mij gewoon die van een golf pakken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum