Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-11-2011, 19:30
AnnetteS AnnetteS is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 1
Angry lekkage versnellingsbak Polo1,2 uit 2010!

Bij de eerste service/ kleine beurt van mijn Polo constateerde de garage (geen VW) een lichte lekkage versnellingsbak en raadde mij aan naar de dealer terug te gaan ivm fabrieksgarantie. De dealer vertelt mij nu dat er een schade onder de auto aan de versnellingsbak zit + scheurtje... Dit kán de lekkage veroorzaken en dus geen fabrgarantie....zegt hij.
Mijn vraag: Hoe kan zo'n schade ontstaan??? Ik heb nl geen idee wanneer dat dan gebeurd zou moeten zijn.... en baal enorm... Voor het eerst in mn leven een splinternieuwe auto en dat dÃ*t!
Reply With Quote
  #2  
Old 30-11-2011, 23:50
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Meestal komt het doordat je iets geraakt heb wat tegen de bak is aan geslagen, maar meestal zitten er dan meer beschadegingen op dan alleen een scheurtje. Je kunt zonder het te zien er ook niet over oordelen.

Maar je verhaal is ook niet echt duidelijk. Hij kan erop lekken --> maar lekt hij hierop of ergens anders ???
Quote:
De dealer vertelt mij nu dat er een schade onder de auto aan de versnellingsbak zit + scheurtje... Dit kán de lekkage veroorzaken


Maar wat wil je nog meer weten of berijken met deze thread, het is toch een erg simpel verhaal met maar een oplossing ?
Reply With Quote
  #3  
Old 01-12-2011, 00:10
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

putdeksel of drempel geraakt? heb je de schade zelf gezien toen hij op de brug stond? schaafplekken ofzo?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-12-2011, 19:16
tedkroon tedkroon is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 18
Default

Is het een haarscheurtje en zie je geen mechanische schade dan is het een materiaal gebrek die te allen tijde vergoed dient te worden. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Bij spuitgieten van aluminium kan er iets mis gegaan zijn met een krimpscheur als gevolg. Gewoon garantie geen enkel probleem mijns inziens.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2012, 18:28
toth75's Avatar
toth75 toth75 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 301
Default

kan je een foto's van de lekkage online zetten?
er zit normaal gesproken een bodemplaat onder de motorruimte, dit moet beschadigingen van de v-bak voorkomen.
__________________
Golf5 1.9 TDI (daily)
Golf4 1.9 SDI (verkocht)
Polo 1.9 SDI (verkocht)
Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41
Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A
Scirocco 1.6 (verkocht)
Polo 1.0 (verkocht)
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2012, 21:37
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by toth75
kan je een foto's van de lekkage online zetten?
er zit normaal gesproken een bodemplaat onder de motorruimte, dit moet beschadigingen van de v-bak voorkomen.

Denk dat het probleem bijna 1 jaar na het plaatsen van dit topic wel verholpen is
Ook zal je lang op reactie kunnen wachten, de OP is al lang niet meer actief geweest.

Bodemplaat is niet ter bescherming, eerder voor windgeleiding en minder geluid. Als je iets hards raakt gaat deze net zo goed door de plaat heen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum