Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-05-2013, 15:32
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default stuurbekrachtiging gti reageert vaag

Ik rijd al een tijdje rond met mijn golfje met het idee dat de stuurbekrachtiging niet goed is, maar omdat ik dit wil gaan maken heb ik een aantal vragen.

Je merkt wel dat het stuur bekrachtigd is, maar ik vind hem voor stuurbekrachtiging toch nog erg zwaar sturen. pas zat ik in een golfje 1 met stuurbekrachtiging en deze stuurde veel lichter als de mijne.

Maar het echte probleem vind ik nog wel dat het stuur erg vaag reageert.
af en toe wil de auto ineenkeer naar een kant als je het stuur loslaat, maar soms ook weer niet.
verder reageert hij erg vaag als je door bijvoorbeeld een kuiltje rijd lijkt het of je de controle een beetje verliest. en het lijkt ook of je af en toe veel en af en toe weinig moet sturen om ongeveer dezelfde bocht te maken.
Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar op de een of andere manier lijkt het gewoon of je niet helemaal de controle hebt over het stuur af en toe.
heb al iets soortgelijks gelezen hier op forum maar dit ging dan om een niet bekrachtigde golf, hoe het daarmee afgelopen was stond er ook niet bij vandaar.

zelf verdenk ik het stuurhuis. iemand hier nog meer ervaring mee?

verder nog de vraag of het stuurhuis van een golf 2 oud type hetzelfde is als van een golf 2 nieuw type. de mijne is van 1986
en of er nog verschil zit in het stuurhuis van de gewone golf en de gti versie, aangezien ik een gti 16v heb.

en past een golf 3 stuurhuis op mijn golf gti 16v of zijn deze niet hetzelfde.

alvast bedankt
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86

Last edited by peerke112 : 07-05-2013 at 15:34.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-05-2013, 17:31
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Ik denk dat de regelkleppen in het huis niet meer goed zijn. Dan ga ik ervan uit dat de pomp en de riemspanning goed zijn.

Het huis is dan een beetje versleten waardoor de oliedruk niet goed gebruikt wordt. Wat je kan doen is de moer wat in draaien achterop bij de ingaande as zodat het stuurheugek strakker geklemd zit, hier kan het gezwabber en controlleloos gevoel verdwijnen. (Dit kost tenslotte niks)
Denk dat je mijn topic's bedoeld. Probleem is een stuurhuis met iets speling en was een subframe dat er iets te scheef onder stond, rv verder naar voor dan lv. Waardoor er met het uitlijnen de boel is gecompenseerd.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 07-05-2013 at 17:52.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-05-2013, 11:32
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ik denk dat de regelkleppen in het huis niet meer goed zijn. Dan ga ik ervan uit dat de pomp en de riemspanning goed zijn.

Het huis is dan een beetje versleten waardoor de oliedruk niet goed gebruikt wordt. Wat je kan doen is de moer wat in draaien achterop bij de ingaande as zodat het stuurheugek strakker geklemd zit, hier kan het gezwabber en controlleloos gevoel verdwijnen. (Dit kost tenslotte niks)
Denk dat je mijn topic's bedoeld. Probleem is een stuurhuis met iets speling en was een subframe dat er iets te scheef onder stond, rv verder naar voor dan lv. Waardoor er met het uitlijnen de boel is gecompenseerd.



Je bedoeld de grote inbus moer? en gaat hij hier ook lichter van sturen dan?

en weet je misschien ook of het stuurhuis van een gti hetzelfde is als een gewone golf 2?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #4  
Old 08-05-2013, 21:09
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

ik denk eerder dat je een probleem hebt met je uitlijnen dan je stuurbekrachtiging
je uitlijnen zorgt voor dit onaangename stuurgedrag en niet je stuurbekrachtiging
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #5  
Old 11-05-2013, 10:24
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by sinan
ik denk eerder dat je een probleem hebt met je uitlijnen dan je stuurbekrachtiging
je uitlijnen zorgt voor dit onaangename stuurgedrag en niet je stuurbekrachtiging


Maar dit verklaard dan het zwaar sturen niet
Kan hem wel uit laten lijnen, maar als dan blijkt dat het geen verschil maakt, moet ik een ander stuurhuis en dan weer uit laten lijnen kost het dubbel geld
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #6  
Old 11-05-2013, 10:48
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Zou je stuurbekrachtigingspomp wisselen, bij mij stuurde het ook zwaar, geen golfslagbad in mijn reservoir oid. Andere pomp en het was opgelost. Is een uurtje werk en je stuurt weer lekker.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2013, 07:20
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

kan idd het pompje zijn maar ook de poelie of riem te slap en kan ook nog iets aan de ophanging zelf zijn evt,meestal hoor je m dan ook wat gieren als je draait,en als je eens in het reservoir kijk als je draait van links naar rechts heb je flink bubbels erin(lucht)?dan is je pomp zeker kapot maar zoals hierboven gezegd word,meestal is het de pomp vooral als ie die leeftijd heeft
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2013, 10:51
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Riem stellen zou ook kunnen, bouten pompje losdraaien en stellen aan de zijkant tot de riem op spanning is en bouten weer vastdraaien 10 min werk idd.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-05-2013, 12:20
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Oke zal vanmiddag is even gaan kijken naar mijn pomp.
na lang zoeken op internet heb ik ook een werkplaats documentje gevonden waarin het aantal bar druk staat dat de pomp moet leveren dus dit kan ik ook nog gaan controleren.

maar er mogen dus geen bubbels in het reservoir komen? dus in het reservoir mag niet veel te zien zijn tijdens het sturen?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
  #10  
Old 15-05-2013, 15:19
peerke112's Avatar
peerke112 peerke112 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 198
Default

Zojuist even gekeken in het reservoir terwijl er iemand aan het stuur draait. Zag niks spectaculairs gebeuren. Je zag alleen dat er boven wat vloeistof bij kwam. Dus geen bubbels of golfslagbad ofzo. Is dit wel of niet goed?
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum