Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-08-2007, 21:52
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default Probleem boost op golf 4 1.8T agu 1999

Ik heb er golf MK4 met een AGU 20vt 150pk, gechipt naar 200pk.
Het probleem dat ik heb is: de wagen houd erg in, maar niet altijd, al heb ik de pk niet dat hij zou moeten hebben. De auto schokt af en toe, of er geen benzine meer stroomd.
Als ik een heel klein beetje gas geef dan geeft hij 0.8bar aan maar daalt heel snel naar beneden, hoe hoger in de toeren, hoe lager de druk. Hoe meer gas ik geef, hoe minder druk ik heb, van 0.8bar naar 0.2bar of lager. Met de chip zou ik een 1.15bar moeten halen.

Luchtmassa meter is een 6000km vernieuwd, alsook de volledige gasklep, nu zit er een nieuwe N75j klep op.

Heeft iemand een schema of kan me vertellen hoe ik de N75j moet aansluiten, alsook de N249?

Vandaag een druktest gedaan en ik had een lek in een leiding: deze dat onderaan aan het inlaatspruitstuk zit en naar de carterventilatie gaat, deze vervangen, maar het probleem is er nog.
Soms begint hij te schokken en mag je gas geven, maakt niet uit, dan laat je het gas los en terug gas erop en dan vertrekt hij weer. Met minimaal gas geven dan piekt hij nu soms op 0.9bar maar zakt zeer snel terug naar 0.2bar. In 5de versnelling volgas dan geeft hij tot zo een 5000rpm 1bar aan. (het is een AGU motor van 1999 en heeft een gaskabel + electronisch gedeelte.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Vag com geeft geen foutmelding.


Mvg Sebbe
Reply With Quote
  #2  
Old 25-08-2007, 22:00
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Misschien een bobine die niet helemaal lekker meedoet
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2007, 22:03
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Moest het een bobine zijn, dan moet hij dit toch altijd doen? En heeft deze invloed op de druk?
Reply With Quote
  #4  
Old 26-08-2007, 19:08
daanv5 daanv5 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 11
Default

kan ook het onstekings moduul zijn op luchtfilter huis
Reply With Quote
  #5  
Old 27-08-2007, 08:55
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Moest dat het zijn, zou hij dan geen fout code geven in vag com?
Reply With Quote
  #6  
Old 27-08-2007, 18:21
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Vandaag alles eens nagezien en onderdelen uitgewisseld met een andere AGU motor die wel goed draait.
Blijkt er ooit een remap gedaan geweest te zijn bij VW, zodanig dat de software die Heinz erin gezet heeft, gewist is door de originele software.
De N75J er even vantussen gehaald en even een bleedvalve gemonteerd, de turbo geeft amper 0.9bar max. Dus deze is aan vervanging toe.

Dus bij deze ben ik op zoek naar een K03Sport turbo.

Mvg Sebbe
Reply With Quote
  #7  
Old 30-08-2007, 22:03
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

dumpvalve niet lek toevallig sebbe?
DAt hadden wij dus gisteren bij een agu motor.
Reply With Quote
  #8  
Old 31-08-2007, 16:18
sebbe sebbe is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 207
Default

Dumpvalve is een nieuwe en hebben we al getest door een forge, maar geen verschil. Kan je de luchtmassameter uitmeten? Deze is wel nieuw van vorig jaar en heeft amper 5000km gereden en ziet er nog erg schoon uit. Maar je weet nooit, al zal deze geen invloed hebben op de druk.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-09-2007, 10:41
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Als je turbo niet meer goed werk zou ik eerst maar eens na gaan kijken waarom hij niet meer goed functioneerd en wat de oorzaak hier van is anders kan je over een paarjaar weer een nieuwe turbo gaan kopen n.l.
kijk anders maar een hier;
http://www.turboworld.nl/turbohandboek.asp?Taal=nl
Reply With Quote
  #10  
Old 23-09-2007, 20:45
Bert51 Bert51 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 8
Default

Ik heb een gti van '98, gewoon standaard, die exact hetzelfde probleem heeft. Aan de computor van de dealer is alles ok. Nadat vorig jaar nieuwe bogies zijn geplaatst leek het probleem 'n stuk minder maar gaande het jaar kwam 't weer terug. Flesje Wynns injecteurreiniger heeft in elk geval totaal niets geholpen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum