Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2020, 19:30
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default Eventjes een toppe accu met hoge CCA bestellen ergens

Mij is gevraagd om een accu van een Polo 9N te vervangen. De accu laat de auto wel starten maar ik kon inderdaad merken dat met tien graden onder nul dat wel eens een dingetje kon zijn.

Nu heb ik diverse webshops bezocht en behalve dan dat kwik-fit tot mijn verbazing het kenteken niet goed herkent en 98 inclusies montage voor ons echt te duur is want wij weten beter heb ik zelf oog op een Yuasa accu met een zeer hoge koudstart van 450 ampere.

Maar ik wil ook graag even op het internet rondkijken. Hoe moet dat? Webshops met alleen accu's hebben geen kenteken invulveld en ik heb het maar van een website gehaald, B3 accu. Verder kan ik dat allemaal wel lezen dus een heel technisch antwoord is evegoed welkom.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-01-2020, 06:12
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

een accu die verouderd krijgt een hogere interne weerstand, en dat maakt dat de motor slechter start. een zwaardere accu steken is vaak niet nodig, alleen een goeie nieuwe.

ook slechte contacten in de bekabeling kan spanningsval en slechter starten veroorzaken. bv slechte massakabel, slechte +kabel van accu naar starter, gare starter (=> zeker als die naast de uitlaat ergens zit).

wil je toch zwaarder, is het gewoon een kwestie van de grootst mogelijke afmetingen te bepalen, en de accupolen die aan de correcte kant staan.
zo moet er fysiek een grotere accu in passen, anders lukt het niet.

accu's hebben 2 waardes
1) de max startstroom, dit is de maxiamle stroom die de accu voor 10sec kan leveren terwijl ze niet teveel inzakt in spanning (min 11V dacht ik)
2) de capaciteit in Ah, dit is de hoeveel energie die in de accu zit en bepaald hoelang je radio kan spelen op de accu zonder draaiende motor, of hoeveel uur de lichten kunnen aanstaan zonder dat je lege accu krijgt.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum