Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-11-2020, 13:35
RSK749 RSK749 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1
Wink Voorstel rondje

Hoi, ik ben Rik, 38 jaar, trotse pappa van Doris en VW gek sinds het halen van mijn rijbewijs in 2000. Daarnaast ook motorrijder en bouwer.

Vele VW's hebben de revue gepasseerd:

- Scirocco II GTX, GT, GLS en White Cat
- Corrado 1.8 G60, 2.0 8V
- Golf MK1 Cabrio (die met die puntklokken)
- Golf MK2 1.6
- Transporter T4 TDi (de eco-variant)

En eigenlijk na de geboorte van onze dochter de Transporter ingeruild op een Volvo V70 (wel de 2.5 Turbo) is het eigenlijk rustig geworden rondom het VW verhaal. Het kriebelde altijd wel, maar kwam er nooit van.

Tot afgelopen zaterdag.. De dag begon vroeg en na wat handel verkocht te hebben (eigenbouw aggregaat en een Yamaha Supertenere 750) de wat nettere kleren aangetrokken en koers gezet richting Hilversum. Daar stond wat leuks op me te wachten. Na een grondige inspectie (zowel boven als onder de auto) hebben we de ellebogen gebokst (hoe k.t is dat als je met dat soort dingen toch graag de handen wil schudden) en was ik een auto rijker.

Je vraagt je inmiddels misschien wel af wat voor auto het is geworden. Nou een VW (dat zal je niks verbazen, anders was het lezen tot nu toe een verspilling van je tijd..) en wel uit het bouwjaar 1983. Dus we koersen af op een MK1... Op 2 plekjes na (achterwielkasten richting de voorkant) is de auto hard en goed onderhouden geweest zijn hele leven lang. Geen olie lekkage ellende of speling op de wiellagers.

De binnenkant (zijkant) van de kofferbak was ook voorzien van een tectyllaagje en de bodem zag er onder het tapijt prima uit. Ook de bak van het reservewiel vertoond geen rare plekken. De vorige eigenaar had alle reservesleutels en plaatjes nog netjes in een etuitje zitten, tezamen met de originele boekjes (en jawel een vouwkaart). Koude start (en dat met een Pierburg) ging vlekkeloos.

De terugrit verliep ook prima, ondanks de 1.5 motor met 4-bak (weten we al wat voor model het is?) reedt het prima. Geen overmatig motorgeluid in de auto en hij kwam prima van zijn plek. Ook de originele radio speelde fantastisch. Het begon al wat te schemeren dus ook de dashboard verlichting kon mooi getest worden. Zoals verwacht ook hier geen verrassingen..

Thuis aangekomen mocht ze op de oprit staan en daar staat ze eigenlijk nog steeds. Grootse plannen heb ik er niet mee. Ik wil graag de slechte plekken aanpakken en er voor zorgen dat ze zo origineel mogelijk blijft. Er zijn aardig verbouwde exemplaren te vinden (ze zijn er uitermate geschikt voor), maar deze tijdmachine (hij lijkt zelfs wat op de auto van opa) moet blijven zoals ze is.

De Jetta MK1 is echt fantastisch..

Reply With Quote
  #2  
Old 16-11-2020, 14:55
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,792
Default

Mooie Jetta, ori Hollander ook aan het kenteken te zien. 1500 is altijd goed, ik heb die motorisering in mijn Golf 1, en dan ook nog 'ns gekoppeld aan 'n drietraps automaat, draait boven de 100/120 km/h toeren als 'n malle, maar ik rij toch haast nooit op de snelweg ermee.
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #3  
Old 16-11-2020, 16:49
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Welkom hier, gaaf ding!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum