Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-10-2013, 17:07
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default Eigenbouw motoren terug naar RDW

Gevonden op marktplaats:

"PROBLEMEN MET DE RDW OVER JE EIGENBOUW KENTEKEN* de*rdw heeft 10 jaar zitten slapen* met het keuren van de zelfbouwmotor*** er zijn bedrijven die met hetzelfde blok en bak jaren naar de keuring in lelystad gegaan en deze frames met kenteken*verkopen DIT IS NIET*STRAFBAAR* nu is er iemand bij de rdw wakker geworden en is de pleuris uit gebroken iedereen met een zelfbouwmotor wordt door de rdw en forensiesonderzoeksteam onderzocht en een ieder wordt daar*het zelfde behandeld conclusie*** het blok heeft niet de nummers die met de keuring*zijn opgeschreven en bij het* framenummer horen JE WORDT ALS DIEF BEHANDELT eigenbouwers laat iets weten op mijn mail"

Moest er eerst hartelijk om lachen, totdat een vriend van me vandaag ook naar het RDW mocht met zijn eigenbouw 2009 Softail, resultaat: kenteken ingetrokken omdat de heren twijfelden over het motor en bak nummer! Nu is dat echt een zeer nette motorfiets met nieuwe oem Harley parts opgebouwd, dus wat de dames en heren van het rdw nu precies bezield is me een raadsel.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #2  
Old 01-10-2013, 17:44
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Ze zullen wel zoeken naar weggehaalde onderdelen, en natuurlijk zijn de meeste onderdelen van schademotors op papier.

Als voorbeeld:
Alle bentley velgen komen misschien ook wel van totallosse schadeauto's, en toevallig zijn de velgen alle 4 onbeschadigd
__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #3  
Old 01-10-2013, 17:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Tuurlijk Ruud, maar een motor die opgebouwd is met oem Harley spullen die toen nieuw gekocht zijn...
Enigste trucje zal zijn dat het frame met een ander blok gekeurd is.
Bekende truc; je keurt een frame "A" met de onderdelen van 'een' motor,
als je het kenteken hebt haal je het frame kaal en verkoopt het.
Vervolgens koop je frame "B" en doe het nog een keer, enz. enz.
Voordeel voor de bouwer; iedere keer in één keer door de keuring en een paar duizend winst.
Voordeel voor de koper van zo'n frame; je kan met om het even welke onderdelen een motor bouwen.

Niet nodig te zeggen dat je niet ver na hoeft te denken om te weten dat een hoop gestolen onderdelen hier hun weg vinden...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 01-10-2013, 19:12
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Collega van mij is ook at bij de heren op visite geweest met zijn Harley...
Alle gegevens betreffende framenummers en motor/baknummers zijn en blijven geheim.
Wanneer je dus nu het bokje bent en je blok wordt ingenomen moet je dus een nieuw blok kopen. De kans is zeer groot dat bij een nieuwe controle je weer de l*l bent aangezien niemand weet welke nummers verdacht zijn...

Lekker bezig RDW

Last edited by Dokter D : 01-10-2013 at 19:20.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-10-2013, 11:56
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Quote:
Originally Posted by Dokter D

Lekker bezig RDW

Stel je voor; je bent jaren druk geweest met het importeren/keuren/inschrijven van auto's, en door politiek wanbestuur valt die bron van inkomsten weg........

Ze zullen toch op één of andere manier aan het werk moeten blijven.
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #6  
Old 02-10-2013, 12:18
MAXXENGINE MAXXENGINE is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 25
Default

Dit is waarschijnlijk het gevolg van een bedrijf uit het noorden dat jarenlang motoren heeft gebouwd met gestolen onderdelen,keuren met eerlijk spul,ombouwen,en de motor aan een nietsvermoedende klant verkopen.
Het probleem is dat de "donor"motoren wel als gestolen zijn opgegeven,maar de onderdelen en bloknummer niet zijn geregistreerd,dus volgens RDW kan alles gestolen zijn.
De Domeinen staat inmiddels al aardig vol met dat spul en helaas......geen herkomst bekend dus de scredder in
Reply With Quote
  #7  
Old 02-10-2013, 18:43
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Stel je voor; je bent jaren druk geweest met het importeren/keuren/inschrijven van auto's, en door politiek wanbestuur valt die bron van inkomsten weg........

Ze zullen toch op één of andere manier aan het werk moeten blijven.


Met de komst van periodieke keuringen op ongeveer alles met een eigen kenteken zullen ze het nog druk genoeg krijgen. Dat handjevol zelfbouw Harley's houdt ze misschien een paar weken bezig, geen decennia.
Wat er nu aan komt is apk op motorfietsen en caravans, wat volgt zijn brommers, tractors en kleine aanhangers tot 3500kg met kenteken. Er was heel hard geroepen dat het niet moest (ook door rdw, laat ik dat voorop stellen) maar vanuit Brussel denkt "men" er anders over.

Nu is de motorfiets sowieso iets wat Brussel wil uitroeien, maar da's een ander verhaal


Quote:
Originally Posted by MAXXENGINE
Dit is waarschijnlijk het gevolg van een bedrijf uit het noorden dat jarenlang motoren heeft gebouwd met gestolen onderdelen,keuren met eerlijk spul,ombouwen,en de motor aan een nietsvermoedende klant verkopen.
Het probleem is dat de "donor"motoren wel als gestolen zijn opgegeven,maar de onderdelen en bloknummer niet zijn geregistreerd,dus volgens RDW kan alles gestolen zijn.
De Domeinen staat inmiddels al aardig vol met dat spul en helaas......geen herkomst bekend dus de scredder in



Weet je wat nu de grap is? Als je met de papieren van de domeinen een nieuw kenteken aanvraagt, krijg je dat gewoon! Zoveel goederen die gestolen zijn en na inbeslagname niet opgeëist worden worden weer verkocht.
Da's een soort legaal helen door de staat...voordeel is wel dat je met facturen van de domeinen vrij snel je kenteken hebt...

Ben benieuwd welk bedrijf je bedoeld, kan er me wel meerdere voor de geest halen eigenlijk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer

Last edited by Audi1981 : 02-10-2013 at 18:48.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-10-2013, 09:59
MAXXENGINE MAXXENGINE is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 25
Default

Deze motoren worden niet verkocht,zijn afgelopen week al een partij in de shredder beland,naam van het bedrijf mag mijn cp niet noemen
Reply With Quote
  #9  
Old 07-10-2013, 18:47
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Dat t spul in de gehaktmolen komt is zonde maar begrijpelijk.
Het probleem voor de eigenaren van deze spullen is dat ze vaak alles of een deel van hun eigenbouw motor kwijt zijn.
Wanneer er nu nieuwe spullen worden gekocht dan weet je nog steeds niet wat je koopt aangezien er geen informatie betreffende de nummers is.

Dus met andere woorden:

Je komt bij de rdw, je blok blijkt verdacht en blijkt gestolen, blok moet worden ingeleverd en vernietigd.
Nu koop je een nieuw blok, en dan?? Voor t zelfde geld kun je dit blok na 2 maanden weer inleveren...
Reply With Quote
  #10  
Old 07-10-2013, 19:20
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Nee hoor, als je een nieuw blok koopt of er een bouwt met nieuwe carters, krijg je een certificaat er bij wat je dan op je kenteken laat registreren, geen gezeur meer. Maar het vervelende is dat de last nu bij de eindgebruiker wordt gelegd en niet bij diegene die de motorfiets heeft gebouwd met spullen die niet kloppen...

Laat ik wel zeggen dat bij m'n maat het nummer van het blok verdacht was en na blank maken moet ik zeggen dat het motornummer niet klopt, het is opgebouwd uit *nummer* en de laatste * staat over een nummer heen gemept dus ik kan ze geen ongelijk geven bij het rdw...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #11  
Old 07-10-2013, 22:36
Emiel-64's Avatar
Emiel-64 Emiel-64 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 385
Send a message via MSN to Emiel-64
Default

Hmm, ben benieuwd hoe lang de rest van alle keuringen op zich gaat laten wachten..
__________________
current rides:
Bora TDI 96kw '02 on air (Daily)
Opel Manta B '78 c20LET fase2 (Project)
Past: Golf 3 vr6 '93 (Daily)
Reply With Quote
  #12  
Old 25-10-2013, 20:30
coupe124 coupe124 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 1
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Nee hoor, als je een nieuw blok koopt of er een bouwt met nieuwe carters, krijg je een certificaat er bij wat je dan op je kenteken laat registreren, geen gezeur meer. Maar het vervelende is dat de last nu bij de eindgebruiker wordt gelegd en niet bij diegene die de motorfiets heeft gebouwd met spullen die niet kloppen...

Laat ik wel zeggen dat bij m'n maat het nummer van het blok verdacht was en na blank maken moet ik zeggen dat het motornummer niet klopt, het is opgebouwd uit *nummer* en de laatste * staat over een nummer heen gemept dus ik kan ze geen ongelijk geven bij het rdw...



Ik zit met hetzelfde probleem als jullie. Mij werd vertelt op de rdw dat ALLE motoren die opgeroepen waren zeker mee gerommeld is. Tevens zei die man van de rdw dat alle zelfbouwkentekens vanaf 2003 nagetrokken gaan worden. Ik heb eens een beetje met Google gespeeld en ben dit tegen gekomen ( tis even lezen maar dan heb je ook wat )

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fo...r-beslaggenomen

Het gaat hier wel niet over een HD maar komt wel op hetzelfde neer!!!!

Mijn frame was eerlijk alleen mijn motorblok was mee gerommeld maar mijn motorblok zit er al vanaf 2006 eronder (aantoonbaar via taxatierapport) en ik heb de motor ter goeder trouw gekocht.....bij mij krijgen ze iig niet zomaar mijn spaargeld !!!!!! Ik ga er mee verder

Trouwens ze moeten ook nog de eventuele ouwe eigenaar kunnen achterhalen....de verzekering heeft maximaal 3 jaar aanspraak op terugvraag van spullen. Mochten ze in sommige gevallen toch tot in beslagname overgaan NOOIT een afstandsverklaring tekenen want anders ga je ermee akkoord. De politie/ rdw heeft maximaal 8 weken de tijd om iets te laten weten. Feit blijft wel dat iedereen waarvan ze het kenteken hebben ingenomen op rdw keuring in Lelystad moet. Deze laatste informatie heb ik trouwens van de rdw

Last edited by coupe124 : 25-10-2013 at 20:46.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum