Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-09-2017, 10:23
camielPirelli's Avatar
camielPirelli camielPirelli is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 44
Default scheur in (kit) veerpoothuis

Hallo allemaal,
ik heb na 6 jaar (!!) weer de restauratie opgepakt van mijn Golf mk1 GTI Pirelli W65. Deze ga ik aan de buiten- en binnenkant weer origineel maken, de techniek blijft de 1.8 KR die er al in lag en reeds gereviseerd was.

reeds gedaan:
- Nu is de body kaal en reeds gelast, geplamuurd en geschuurd zowel binnen als buiten.
- de motor hebben we er van de week uitgehaald en nu ben ik de motorruimte klaar aan het maken om meteen mee te laten spuiten.

probleem:
- na het schoonmaken bleek bij de rechter veerpoothouder scheurtjes te zitten in de kitnaad. Het is niet geroest en het zit niet los.

vraag:
- is dit gekomen door ouderdom, of omdat er een te stugge vering onderzat icm meer pk's en is het wel losgelaten en zou dit gelast moeten worden?

Zie de foto, ik hoop van jullie te horen, want hij zou maandag al naar de spuiter moeten.

Groet,
Camiel

ps: ik zal spoedig foto's van het project plaatsen, hopelijk is NL er binnenkort weer een Pirelli rijker!

Last edited by camielPirelli : 03-09-2017 at 10:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-09-2017, 12:38
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

doen ze eigenlijk allemaal..
als ze echt laag en flink stug gemaakt worden sowieso
je hoeft mij niet te vertellen wat een klap je hoort/krijgt als je met 120 km/h over een richel of gat rijd op de snelweg als je 2 centimeter veerweg hebt..dat weet ik maar al te goed
het staat mooi die wielen gelijk met de kassen ,maar fijn rijden en goed voor de auto is het niet..
ik heb ze bij mij 'show' GTI toendertijd bijna helemaal rondom afgelast..ze zitten origineel enkel alleen gepuntlast..
al zal de hele auto als hij stug geveerd is flink torsen..steek maar eens bij open raam een vinger tussen bovenstijl van de deur en de regengoot en rijd dan voorzichtig de stoep op..dan weet je wel wat ik bedoel..
Reply With Quote
  #3  
Old 03-09-2017, 14:48
camielPirelli's Avatar
camielPirelli camielPirelli is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2017
Posts: 44
Default

Dank je wel,
ik ga er dus ook geen stugge vering onder zetten en hij komt op standaard hoogte te staan. mijn vraag is of ik dit kaal zal maken en opnieuw zal lassen, of dat het niet erg is....

maar mijn vermoeden doet denken: kaalmaken en lassen
Reply With Quote
  #4  
Old 03-09-2017, 19:05
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

jip .en naderhand netjes afstrijken..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum